Veckotävlingen

I fredags blev fisket inställt och idag åkte vi 16 personer från Partille Sportfiskeklubb till Hökensås för regnbågsfiske i en hyrsjö där mat sätter ut 35kg före fisket, tämligen trögt fiske. Jag fick en båge men den var i helt oket storlek 55cm/2180g = 11p
 
Idag var det segt. I en timme försökte jag överlista en löja innan jag gav upp och istället metade upp en lagom abborre till agn. Sedan satt jag och rökte Greve Hamiltons blandning och åt geléhallon i ytterligare en dryg timme utan att någon gädda visade det minsta intresse för mitt fina pop-uptackel. Vid det laget började det kännas litet att jag satt i skugga så jag packade ihop och begav mig hemåt. Abborren gav i alla fall 11 poäng.
 
Ska ge mig ut på Lördag, och det kommer bl.a. bli en uppvisning av ekolod och dess funktioner.
Kommer bli mycket intressant då båten har 3st givare! (ner, sidor och fram).
Kan detta ge mer/fler än vad jag brukar få i sjön och kommer vi hitta något nytt, hett ställe?
Nu är båtägaren betydligt bättre på Abborre än mig (vilket inte säger så mycket), men vi ska lägga tid på att jaga en lite större.
 
Pb!

Är dock tveksam till att vi hade så väldigt mycket hjälp av all elektronik, men det är spännande och roligt att titta på alla skärmar, då det bygger upp förväntningarna och kanske även ger tålamodet en behövlig knuff.

Hur som, rapporten: 6st och 4st Abborrar.

Största abborren 42cm, 1,1kg (pb).
Längsta gäddan 98cm.

1.jpeg2.jpeg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...