Veckotävlingen

Nästa lördag blir det Marstrandsfiske, kula och KM med Partille Sportfiskeklubb. Mille har väl fiskat lite mindre detta år när det inte vart någon artjakt med Fiskejournalen och Sportfiskarna men på sista turen innan båten togs upp från Mjörn hade hann något riktigt tungt på kroken. Mille var orolig att fisken skulle dra honom överbord och enligt Stefan betedde den sig som en gös och borde varit i 6-7 kilos klassen . Mille fick in den nästan till båten och sedan gick den rakt ned och släppte. Mille vart inte glad kan man med fog påstå.
 
Det är inte ofta jag viker ner mig när detr handlar om havsöringfiske, men årets höstpremiär var ett undantag. Prognosen var svag SV, nästan stilla, och risk för regn. Det regnade oavbrutet och blåste rätt friskt så de få plusgraderna kändes nästan som minus. Trots förhållandena lyckades grabben få fyr på den sura påplatsplockade veden och efter några chilikryddade roslagsgrillare, kokkaffe och wienerbröd omgrupperade vi till kanalen.

En fin fiskedag och noll poäng.
 
Lite OT:2 båtar var ute o körde trolling på Kalix älv i Bondersbyn när vi kom in till lunch vid dagens älgjakt. Jag glömde att ta foto på dom. -3 på biltermometern o strålande sol över Kalix med omnejd idag när jag såg båtarna ute på älven.:)
 
Var ute en sväng i lördags. Mycket vatten i ån så väldigt strömt och dålig sikt. Men lyckades hitta en abborre när jag var på väg att ge upp.

1 abborre, 11 poäng.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.