Veckotävlingen

Här är det alldeles för varmt för utomhusaktiviteter, men i morgon ska vi äntligen få temperaturer under 30 grader så jag ska försöka komma ut.
 
Siktet var inställt på berggylta främst idag. Men det lyckades inte. Bara små snultror som gav sig på jiggen.

Bytte efter ett tag till skeddrag för att se om det fanns någon makrill. Gav inget heller mer än ett bottennapp och ett tappat drag. Lite oväntat för jag trodde det var ganska djupt där jag kastade och lät det sjunka lite.
Hade kanske två hugg lite senare. En gången så var det småsill som sprätte i ytan och det borde inte varit jag som skrämt dom och då kände jag en stöt men det var allt.

Sedan medan jag väntade på bussen så testade jag med isome. Det gillade snultrorna men inget annat visade sig. Men det blev 7 stensnultror.
 

Bilagor

  • 4282E687-F7B3-481B-BE0B-412803481CC5.jpeg
    4282E687-F7B3-481B-BE0B-412803481CC5.jpeg
    807.5 KB · Visningar: 40
Här är det alldeles för varmt för utomhusaktiviteter, men i morgon ska vi äntligen få temperaturer under 30 grader så jag ska försöka komma ut.
Ställer in dagens pass och siktar in mig på gryningsfiske i morgon. Håller prognosen får jag uppleva ljuvliga 14 grader. Bara det är värt att offra nattsömnen.
 
Älven öppnade nu den 15/7. så då gick jag ner i mynningen med flugspöt. Det var lite vatten, men jag kunde se ett par fiskar. Så efter 1 Tim fiske, bet en öring på 650gr på.

pga att kroken satt nede i halsen, måste jag knäcka nacken på den.
Den blev middag idag!!

11p
 

Bilagor

  • F5F17CF8-1796-4515-9FE3-B1F7121B96F0.jpeg
    F5F17CF8-1796-4515-9FE3-B1F7121B96F0.jpeg
    2.3 MB · Visningar: 38
Den var fantastisk god.
Nu är det så lite vatten i älven, att det inte går att fiska med fluga. Så nu blir det fjordfiske.

för fjorden är full i makrill. C/R på den nu!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.