Veckotävlingen

En liten tur ikväll. Blev inga stora öringar som planen var. Hittade i alla fall en näbbgädda.
 

Bilagor

  • FF4CB078-719B-4166-B80B-C1A5B1D457D8.png
    FF4CB078-719B-4166-B80B-C1A5B1D457D8.png
    4.8 MB · Visningar: 43
Inte heller denna omgång blev det något fiske för mig, men det tänker jag ta igen i veckan som kommer. Nu - på torsdag - börjar säsongen! Då infaller nämligen första metardagen. Veckotävlingens deltagare erinras om specialregeln för denna dag (se nedan) och uppmanas att ägna dagen åt mete.

190506, tillägg till regel 1: Kristi Himmelsfärdsdag - den första metardagen - är det fritt fram att tävlingsfiska om man då metar. Den som metar denna dag har alltså ytterligare två möjliga tävlingsdagar den omgången.
 
En liten tur ikväll. Blev inga stora öringar som planen var. Hittade i alla fall en näbbgädda.
Inte heller denna omgång blev det något fiske för mig, men det tänker jag ta igen i veckan som kommer. Nu - på torsdag - börjar säsongen! Då infaller nämligen första metardagen. Veckotävlingens deltagare erinras om specialregeln för denna dag (se nedan) och uppmanas att ägna dagen åt mete.

190506, tillägg till regel 1: Kristi Himmelsfärdsdag - den första metardagen - är det fritt fram att tävlingsfiska om man då metar. Den som metar denna dag har alltså ytterligare två möjliga tävlingsdagar den omgången.

Var ute en sväng ikväll. Lyckades mörda ett bete. Kort kast för att inte träffa en klippa. Blev magiskt långt.

Blev några kontakter med havsöringar också. Två landade och kanske tre missade.

Veckans total 23 poäng.
 

Bilagor

  • 7E4755D4-D6BD-46AE-B5A4-04E71AFBCC02.png
    7E4755D4-D6BD-46AE-B5A4-04E71AFBCC02.png
    3.4 MB · Visningar: 43
Inte heller denna omgång blev det något fiske för mig, men det tänker jag ta igen i veckan som kommer. Nu - på torsdag - börjar säsongen! Då infaller nämligen första metardagen. Veckotävlingens deltagare erinras om specialregeln för denna dag (se nedan) och uppmanas att ägna dagen åt mete.

190506, tillägg till regel 1: Kristi Himmelsfärdsdag - den första metardagen - är det fritt fram att tävlingsfiska om man då metar. Den som metar denna dag har alltså ytterligare två möjliga tävlingsdagar den omgången.
Om vi ska vara lite krångliga. Vad finns det för avgränsningar för att det ska räknas som mete under den här dagen?
 
Ställning efter omgång 18

fiskarlennart 42 p
Ahvenet 27,5 p
Norgefiskaren 23 p
lausvik 17,5 p
pegason 17 p
Jiggprofeten 6 p
Trasselkludd 4 p
fyad 3 p
Mille 2 p


Vad gäller Ahvenets fråga om vad som räknas som mete så går det naturligtvis att hitta gränsdragningsproblem mot andra former av fiske, närmast spinn och trolling, men jag tror inte att det ska behöva bli något problem? Tillämpa bara vanligt flöt- eller bottenmete så är ni på den säkra sidan.

Mete på Kristi flygare kräver ingen föranmälan (men vill man tävla genom att fiska på annat vis så krävs anmälan i vanlig ordning).
 
Fick bli en liten minilkula på 8 deltagare eftersom Vallgravsmetet var inställt p.g.a coronan. Kulan avverkades i Vallgraven Göteborg. Min fångst blev 14 mörtar ,4 löjor och 1 abborre = 45p. En del simmar vidare och lite till katten, tog bild på de 3 arterna,WP_001653.jpg
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.