Veckotävlingen

Anmäler fiske idag.
Noll.

Kastade lite jigg.
Metade en massa.
Kastade drag. Då var det något som skapade vågor kring mitt drag, näbbgädda kanske? Eller öring. Hade två öringar senare som följde efter.
Bytte till bombarda. Inget intresse där. Men något hände. Det lätt *snäpp* och så var spötoppen borta. Stod och tittade på spöt en stund innan jag kunde konstatera att spöt inte gått av men toppen åkt iväg. Det som lät måste ha varit linan för flugan var borta.

Nu är jag kall.
 
Noll.

Kastade lite jigg.
Metade en massa.
Kastade drag. Då var det något som skapade vågor kring mitt drag, näbbgädda kanske? Eller öring. Hade två öringar senare som följde efter.
Bytte till bombarda. Inget intresse där. Men något hände. Det lätt *snäpp* och så var spötoppen borta. Stod och tittade på spöt en stund innan jag kunde konstatera att spöt inte gått av men toppen åkt iväg. Det som lät måste ha varit linan för flugan var borta.

Nu är jag kall.
Synd på det fina spöt.
 
Eftersom det är fredag idag och jag inte anmält fiske tidigare (och alltså "brände" 33 poäng i måndags) ger uteslutningsmetoden vid handen att det får bli lör- och söndag för min del den här omgången.
 
Eftersom det är fredag idag och jag inte anmält fiske tidigare (och alltså "brände" 33 poäng i måndags) ger uteslutningsmetoden vid handen att det får bli lör- och söndag för min del den här omgången.

Och jag ”brände” en omgång i onsdags. Så jag anmäler min sista omgång imorgon.
 
Och jag ”brände” en omgång i onsdags. Så jag anmäler min sista omgång imorgon.

Det var väldigt mycket näbbgädda i vattnet idag. Så om det fanns några öringar så fick dom aldrig chansen att hugga.
Vet inte hur många hugg och tappade fiskar jag hade. Men dom betedde sig konstigt. Många felkrokade fiskar upp idag. Det var fyra eller fem korrekt krokade som kom upp så räknar fyra till tävligen.

Veckans total 14 poäng.
 
Det är, vågar jag påstå, lättare att få fisk på väst- än på ostkusten. Noll poäng för mig denna omgång.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.