Veckotävlingen

soppatorsk.jpg

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Anmäler fiske idag.
Noll.

Kastade lite jigg.
Metade en massa.
Kastade drag. Då var det något som skapade vågor kring mitt drag, näbbgädda kanske? Eller öring. Hade två öringar senare som följde efter.
Bytte till bombarda. Inget intresse där. Men något hände. Det lätt *snäpp* och så var spötoppen borta. Stod och tittade på spöt en stund innan jag kunde konstatera att spöt inte gått av men toppen åkt iväg. Det som lät måste ha varit linan för flugan var borta.

Nu är jag kall.

Noll.

Kastade lite jigg.
Metade en massa.
Kastade drag. Då var det något som skapade vågor kring mitt drag, näbbgädda kanske? Eller öring. Hade två öringar senare som följde efter.
Bytte till bombarda. Inget intresse där. Men något hände. Det lätt *snäpp* och så var spötoppen borta. Stod och tittade på spöt en stund innan jag kunde konstatera att spöt inte gått av men toppen åkt iväg. Det som lät måste ha varit linan för flugan var borta.

Nu är jag kall.
Synd på det fina spöt.

Aktuellt

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival

Där friluftslivet möts: Värdar och utställare på Outdoor festival
Den 22-23 maj samlas friluftslivets aktörer på Djurgården i Stockholm, och bjuder på både kunskap och inspiration inför sommarens äventyr.

Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!
Eftersom det är fredag idag och jag inte anmält fiske tidigare (och alltså "brände" 33 poäng i måndags) ger uteslutningsmetoden vid handen att det får bli lör- och söndag för min del den här omgången.

Eftersom det är fredag idag och jag inte anmält fiske tidigare (och alltså "brände" 33 poäng i måndags) ger uteslutningsmetoden vid handen att det får bli lör- och söndag för min del den här omgången.

Och jag ”brände” en omgång i onsdags. Så jag anmäler min sista omgång imorgon.

Och jag ”brände” en omgång i onsdags. Så jag anmäler min sista omgång imorgon.

Det var väldigt mycket näbbgädda i vattnet idag. Så om det fanns några öringar så fick dom aldrig chansen att hugga.
Vet inte hur många hugg och tappade fiskar jag hade. Men dom betedde sig konstigt. Många felkrokade fiskar upp idag. Det var fyra eller fem korrekt krokade som kom upp så räknar fyra till tävligen.

Veckans total 14 poäng.

Det är, vågar jag påstå, lättare att få fisk på väst- än på ostkusten. Noll poäng för mig denna omgång.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.