Veckotävlingen

Nä men det är väl mest att jag saknar pimpelfisket och det finns ju åtminstonde ett tunt istäcke under snön som kom och stoppade upp istillväxten. Kommer ca 10m ut från land på bryggan.
 
Blev en dryg halvtimmas bryggpimpel innan regnet kom, försökte mäska in lite mört med bröd men nollade.

Så länge du och Ahvenet nollar, Anders nya båt ligger inblåst vid bryggan och snipjägar´n ligger i ide så känns det som om vi övriga (vilket väl, enligt utslutningsmetoden, är jag) har åtminstone en sportslig chans att konkurrera. I morgon blir det regn här men till helgen hoppas jag komma ut en sväng eller två.
 
Själv har jag också ett sjuttiotalsminne. Vi hade glömt lyssna på sjörapporten och efter några dagars stiljte gav vi oss - i en fyrameters roddbåt med en fyrajhästars snurra - långt ut från Gotlands ostkust för att pilka torsk. När det började blåsa var vi så långt ute till havs att Gotland bara var en skugga på horisonten. Som tur var var det en storm från ost som drog igång så vi kunde surfa på vågorna in mot land (men hade snurran stannat så hade jag inte skrivit det här. Man var ganska liten när båten låg långst ner i vågdalarna med en fem meter hög vägg av svart vatten med skum på toppen rese sig bakom aktern och det skådespelet upplevde vi några hundra gånger innan vi lyckades ta oss - helbrägda - i land.

En, på det stora hela taget, fin naturupplevelse ...

Så kan det bli! (y)
 
Det är ju inte precis ovanligt att L-trycken står i kö för att komma in över Vestlandet.:D
Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder Anders!(y)

Ja! Du har rätt i att det finns dårliga kläder!! Men när regnet kommer horisontalt. Och man inte har tak att stå under.
Då kryper vattnet in över allt!!

Men nu ser det ut som om L-tryck kommer över till er. Och at det ser lysare ut här över helgen.

Då blir det min tur på fiske!!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.