Veckotävlingen

Nu kom L-trycket tillbaka igjen 20 sek/m och massa regn. Men sattsar på fiske på måndag.
Båten och jag er klar!!!

Hoppas lite torsk har kommit in fjordenn, men jag tar med utstyr så jag kan bottenmeta också.
Då vet man inte vad som biter på.
 
Nu kommer L-tryck in över V-landet.
Så nu går båten i minus.

Men från måndag hoppas jag gå i pluss!!😂😂

Det finns kläder mot dåligt väder Anders!
Sedan kan man lägga sig på läsidan om det är fel vind och om det går i din fjord.

I slutet på 70-talet var jag och fiskade ute vid Utsira v Haugesund o vinden ökade under tiden vi var där ute. Finns inte man kan gå i lä där ute. Det var väl runt 25 m/s när vi åkte mot Haugesund i ca 1,5 knops fart.
 
Det finns kläder mot dåligt väder Anders!
Sedan kan man lägga sig på läsidan om det är fel vind och om det går i din fjord.

I slutet på 70-talet var jag och fiskade ute vid Utsira v Haugesund o vinden ökade under tiden vi var där ute. Finns inte man kan gå i lä där ute. Det var väl runt 25 m/s när vi åkte mot Haugesund i ca 1,5 knops fart.

Själv har jag också ett sjuttiotalsminne. Vi hade glömt lyssna på sjörapporten och efter några dagars stiljte gav vi oss - i en fyrameters roddbåt med en fyrajhästars snurra - långt ut från Gotlands ostkust för att pilka torsk. När det började blåsa var vi så långt ute till havs att Gotland bara var en skugga på horisonten. Som tur var var det en storm från ost som drog igång så vi kunde surfa på vågorna in mot land (men hade snurran stannat så hade jag inte skrivit det här. Man var ganska liten när båten låg långst ner i vågdalarna med en fem meter hög vägg av svart vatten med skum på toppen rese sig bakom aktern och det skådespelet upplevde vi några hundra gånger innan vi lyckades ta oss - helbrägda - i land.

En, på det stora hela taget, fin naturupplevelse ...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
lausvik Veckotävlingen - anmälningar Fiske 9

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.