Vart köpa GPS?

Om jag nu bestämmer mig för att köpa gps:en utomlands, vad är det som man behöver tänka på? Jag har faktiskt aldrig köpt något på nätet som kommer utanför sveriges gränser. Att köpa från något väl etablerat företag är väl det första man skall tänka på, antar jag. Men är det andra saker som man bör se upp med/tänka på, eller är det bara till att handla?

avslutad210712

Gäst
Jozze72; sa:
Hur mycket kan man räkna med att tullkostnaden blir? Är momsen de vanliga 25% som man får lägga på?

Om jag minns rätt var tullavgiften väldigt låg och momsen är den vanliga 25%.

Var lite snabb när jag räknade ut priset från gpsdiscount. Räknade på det första priset jag hittade och där ingår ett batteripack och en väska också. Och sen snabbräknade jag med 8 kr i dollarkurs.

Men om jag räknar lite mer noggrant så blir det en besparing på ca 1100:-

Nackdelarna är amerikansk baskarta, längre leveranstid, struligare om något går sönder. Sen tror jag att det är så att du i Sverige får tre års garanti mot ett års garanti i USA.

GPS: 399$
Frakt: 50$
Dollarkurs: 7,33 på Forex
Moms: 25%

Slutsumma: 4120 på ett ungefär
jm-teknik: 5225
[Ändrat av avslutad210712 2006-07-11 kl 14:56]

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips