Behövs adapter till primuskök i Kroatien?

Hej allihop, Ska iväg på en vandringstur ner till Kroatien i sommar och gå upp för bl.a Sveti Jure vilket jag tror kommer bli en fantastik resa. Nu till min fråga då, Jag har inte haft med mig mitt primuskök tidigare i Europa och vad jag har förstått det som har de en annan standard på gängorna för deras gasbehållare. Är det någon här som har lite bättre koll än jag på detta och vet vad för typ av adapter man i så fall behöver köpa?

Vi kommer flyga till split och utgå därifrån så någonstans där behöver jag få tag i en gasolflaska. Någon som har tips på var man kan göra detta?
Tack på förhand!

Detta är köket jag har om det skiljer sig mellan olika modeller :https://www.primus.se/primus-primetech-stove-set-23l-p351033/

Kul tur!
2018 gick vi till 1000m på Sveti Jure, 2019 upp till Vosac på 1400m och i år så tänkte vi gå hela vägen till toppen. Fantastisk utsikt från Vosac.

Kan inte hjälpa dig i detta ärende men du har en fantastisk tur framför dig kan jag garantera. Stort lycka till och vi får hoppas viruset inte orsakar några problem även då.

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips