Vart köpa "eldstålspinnar"

Hejsan..

Vart kan jag i Sverige köpa eldstål utan handtag för egen tillverkning av handtagen ? Köpte mig ett par från USA för ett tag sen som jag nu har börjat göra handtag till och blev lite såld på att göra fler så tänkte om det fanns någonstans i Sverige man kunde köpa ?

Har googlat och kollat tex slöjddetaljer och tjäderläder men ej funnit.

Mvh // Johannes

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Du kan köpa vanliga och hyfsat enkelt ta bort skaftet. De äldre "Fireflash" är hyfsat billiga på diverse överskottsfirmor. Jag har gjort det flera gånger och det går bra. Om du klyver plasten lossnar pinnen.

Ett tips om du skall borra hål i stålet är att antingen göra det under vatten eller borra väldigt sakta. Jag har fina brännmärken i min pall efter att borrspånen tog eld :)

Stort tack för hjälpen. Ska ringa Västervik imorgon och fråga, annars vet jag ju nu vart jag kan köpa om de inte vill sälja lösa bitar :)

Mvh // Johannes

Både jag och nej, för den är ju slut i lager och priset var ett reapris :D

Däremot finns en större variant kvar som är lite billigare.

Mvh // Johannes

Annars har ju http://firesteel.com/ ett stor utbud, och vem kan egentligen motstå deras slogan:

Buy American

Why send your hard earned
money to Sweden or other far
away places when you can
buy superior quality products
right here in the USA?

De stålen man köper på Firesteel känns inte riktigt bra. De är i kvalitet mellan Fireflash (de gamla från Karlsborg) och skräpet man köper på Tradera med en blå skrapgrej.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips