Vart hittar jag denna pryl? Silikonskydd till alu mugg?

Sökt länge nu men hittar ingen butik som har denna lilla pryl, vill ej ha en plastmugg utan vill ha min aluminium mugg men tar evigheter att svalna så man kan dricka ur den, så söker efter ett sånt silikon skydd man sätter över kanten.. vet att de finns muggar som har såna fast monterade redan men vill ha en som jag kan ta bort.

XXL hade sånna förut men dom har tydligen tagit bort dessa.. någon som vet vart man kan köpa?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
smart produkt för att slippa bränna sig, men 200 spänn för en liten silkonbit!

Borde inte vara så svårt att tillverka själv

Precis de där gula följde med min titan-mugg som jag köpte. Bättre att köpa en mugg och få med dem än att betala 200 spänn för silikon bara :)
Fick med två stycken tillochmed.
Köpte Toaks outdoor muggen på 550ml, den har lock och får plats med en liten gastub i den för smidig packning. Även graderade mått på insidan som är praktiskt.

$6.95 per par direkt från Snow Peak men då tillkommer frakten på ovanpå det. Gjorde som så att jag beställde 5 par p.g.a. frakten - är rätt llätt att tappa bort så några i reserv är inte fel!

Titanmuggen leder värmen mycket bra så för att inte bränna läpparna så fick det bli inköp av ”Hotlips” för min del även om man fått några tråkningar från polarna, :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips