Vart är min påbörjade artikel?

Jag kanske inte är vidare bra på att leta, men jag kan inte hitta den sida där man själv kan skriva/bidra med notiser/artiklar. Jag hade en påbörjad artikel som jag i ärlighetens namn inte är vidare sugen på att börja om att skriva då den var väldigt lång... Kommer den tillbaka tro?

Tack på förhand
 
Samma här. Jag hade 3 påbörjade texter som jag undrar var de tagit vägen. Jag har dessutom en färdig text "Sarek 2005" som jag hittar om jag söker på just de orden, men den finns inte med bland de övriga. Varför denna röra?
HåkanF
 

clindh

Forumvärd
Jag kontaktar er personligen med adress till nya Skrivbordet.

Det är inte riktigt klart för allmän konsumtion än, men ni som har artiklar under arbete får gärna testa och komma med synpunkter.
 
Jag kontaktar er personligen med adress till nya Skrivbordet.

Det är inte riktigt klart för allmän konsumtion än, men ni som har artiklar under arbete får gärna testa och komma med synpunkter.

Allmänt: Många länkar/sidor/knappar ger svaret att sidan inte finns... men det antar jag kommer lösas allt eftersom helt enkelt. T.ex. Granskningen funkar inte. Inte heller sök-knappen.

1) Själva förstasidan till skivbordet är lagom enkelt och intiutivt så de funkar fint.

2) Rubrik m.m: Är i grund och botten bra men...
2.1) Vad är referenskoden och vad är den bra för?
2.2) Start och slutdatum är till för vad då?
2.3) Vad är sidmallar? Och går det få förhandsgranskning på de olika typerna?
2.4) Granskare/redigerare vad/vem är det?

3) Löptext: Sidan är bra. Html-editorn funkar fint. Är enkel att använda. Där har jag inget att invända.

4) Delar: Hela sidan känns lite rörig
4.1) Det finns två rullistor där man kan välja typ av dokumentdel. Vad innebär dessa?
4.2) Referenskod igen. Vad används den till?
4.3) Översikten över befintliga dokumentdelar lämnar lite att önska.
4.3.1) Dels skulle jag enkelt vilja kunna radera en del med ett knapptryck.
4.3.2) De olika länkarna som finns till varje del används hur då?
4.4) Vart skal man egentligen trycka för att ladda upp som film/bild? OK? Borde finnas en ladda upp knapp bredvid bläddra.

5) Placering/Struktur: Vilken struktur snackas det om?
5.1) Placera dokumentet på vilket vis? Hänger faktiskt inte alls med på vad den funktionen är till för.
5.2) Likaså är jag lite förbryllad över vad Underdokument innebär och vad den funktionen används till.

6) Hänvisning/länk:
6.1) Hänvisningar är till för vad? Om man skriver om något annat på utsidan.se? Är det så det menas... Vart hamnar hänvisningen i ens text då?
6.2) Om man skriver in en länk hur funkar den då? Vart hamnar länken?

7) Kategorier: Enkelt. Solkart. Inget att anmärka.

8) Inställningar:
8.1) Visa i vilken meny?
8.2) Visa underdokument i vilken vy?
8.3) Separator? Vad menas med detta?
8.4) Crumbtrail. Vad är detta?
8.5) Visa i sitemap på vilket vis?
8.6) Meta-nyckelord. Vad är detta?
8.7) Meta-beskrivning. Vad är detta?


Jag är klart medveten om att funktionen är under utvekling och att synpunkterna/frågorna blev i princip hur många som helst, men hoppas att de kan vara till hjälp snarare än att ställa till problem.
I allmänhet så känns det som om det ny Skrivbordet kommer bli en bra funktion när den är klar. Bättre redigeringsmöjligheter och enklare att använda i grunden. Html-editorn är som sagt bra.

// Lars Johansson
 
Hmmm... Jag tror att de flesta av mina frågar fanns med ovan. Här kommer några till:

Jag saknar instruktioner om hur man lägger till bilder.
När jag tittar på mina egna inlägg - de redan publicerade - blir det lite rörigt. En av texterna benämns reseberättelse, de övriga artiklar. Varför?
Två av texterna har samma namn - Äntligen Pårte. Den ena är bara en notis, men båda benämns artiklar. Konstigt.

Jag tycker att det på första sidan borde finnas en rubrik: Läsarberättelser som sedan kunde leda vidare till olika kategorier av texter.
Jag vill också att det ska finnas länkar till mina texter från min egen sida. Om någon söker på MAJJEN så bör de hitta allt jag skrivit, eller...?

HåkanF
 
Jag skulle för första gången vilja påbörja en ny artikel och hoppas att det är möjligt. Kanske behöver jag också en personlig instruktion, och då är jag tacksam för en sådan.

Förhoppningvis finns det också information om hur stora bilder man bör använda (kbyte resp. pxelformat). Eller så kanske det visar sig direkt när man infogar sina bilder i sitt artikelutkast och förhandsgranskar?

Hans Fowelin
 
Jag bara undrar hur det går med skrivbords-funktionen... Är det någon ny version för officiell release på G eller dröjer den ytterligare?

Mvh

Lars
 

clindh

Forumvärd
Nu kan den börja testas lite mer

http://www.utsidan.se/editdesk/

På "Skrivbordet" ser man sina egenproducerade artiklar mm. Väl funktion "Skriv nytt dokument" för att skriva. Begrunda de dokumenttyper som finns, de flesta väljer nog "Reseberättelse" här då det är vanligast.

Jag har trimmar bort en del onödiga funktioner från den som några av er testat tidigare, men det är ändå en hel del flikar och fält att begrunda - men de man behöver bry sig om primärt är de fyra första:
- Rubrik mm
- Löptext
- Kategorier
- Region/position
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.