Varma turpjäxor - Lundhags

Jag har ett par Lundhags Husky och det är de enda pjäxor jag har kunnat hålla värmen i. Upplever min utrustning (Husky, kabelbindning och Fischer 109) lite otymplig för flerdagarstur med lätt ryggsäck och funderar på att byta till lite smalare skidor (Fischer 99 eller Åsnes) med BC bindning. Pjäxan Lundhags BC ligger nära till hands - men i så fall Guide eller Guide Expedition? Får för mig att de senare är varmare och mer lika Husky i lästen. Vad tror ni?

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Guide Expedition är rätt lik dina Huskey. Men klart varmare än Guide BC. Du får helt enkelt välja mellan värme och smidighet. Guide Expedition BC är något smidigare om du väljer den med BC jämfört med Huskey. Jag har både Guide BC och Expedition.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips