varför klagar man så¨mycket på just dessa?

Min erfarenhet är att vissa skribenter skriver vassare än de anar själva. Foruminlägg är inte lika lätta att nyansera som muntlig kommunikation.

Min erfarenhet är att många läser in ett tonfall i inläggen som inte finns där utan avspeglar sig på hur de förväntar sig att bli bemötta:)

Men det är ju två sidor av samma mynt kan man säga. Skriven text innehåller bara 30% av informationen jämfört med att prata öga mot öga.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Varför?

Som jag brukar lägga fram det till mina barn när de bråkar: Det handlar inte vem som började, det handlar om vem som slutar först.

For att det ar mycket snack om detta i loparsparet nar det snackas om utsidan (det har varit pa tapeten pa sistone), - att det ar valdigt mycket personliga pahopp och gnall. Sa jag satter stopp bums. Spottar nagon pa mig far de en loska tillbaka bums.

Och jag tror att om nagon unge har for sig att spotta pa folk sa tror jag att det manga ganger racker att nagon spottar tillbaka en enda gang, sen har den ungen spottat fardigt.

Uppfattar du dem som otroligt hotfulla? Hur kommer det sig?

Det ar din uppfattning och tolkning, lagg inte over den pa mig.

jag ber om ursäkt, du har inte nämnt nördar en enda gång.. du har säkert ett fantastiskt förhållande till nördar och känner dig inte alls hotad..

Om vanliga Svensson-Nisse och Stina läser det och påverkas så räcker det. Sedan om några nördar på utsidan ser annat så spelar det ingen roll, det är ett pris man betalar.

man är ingen nörd.

Hur som helst, precis som ingen vet vad jag eller andra Utsidan-blåbär har för erfarenhet sa vet vi inte heller vad dessa "nördar" har för erfarenhet.

Visst, sure. I vems värld då? Nördens kanske.

Det ar val nordarna som bossar har eller?

Senast ändrad:
Kastar mig in i tråden utan att ha läst den - spinner bara på dyrt kontra billigt.

Har bara haft en sån häftig upplevelse i samband med helgens paddeltur inklusive tältning.
Tältning som egentligen är avigsidan på friluftsliv pga dåliga liggunderlag. Provat det mesta: 7 mm, 15 mm, traditionella luftmadrasser, uppblåsbara 50 mm alltid samma dåliga sönderryckta sömn med ont i kroppen dan efter.

Vild chansning med luftmadrasser från Jysk ca 20 cm tjocka för 149:- och -Heureka- två nätter med fullständig återhämtning. Undrens tid är inte förbi.

Nu är ju inte madrasserna bärbara i egentlig mening men med en hyfsat rymlig kajak är det inga problem. Så No Name kan vara ett alternativ och fördelen är att man kan testa utan att det kostar skjortan.

/Gösta W

Nä, ska vi inte ge fan i det här, gubbar och gummor? Hålla på och käfta med en uppenbar kverulant som hann med ett enda inlägg där han/hon uttryckte en åsikt, varefter han/hon ägnat resterande inlägg (yes, kolla redan inlägg nr 2) åt att anklaga de med avvikande åsikt för att vara
a) partiska fackrepresentanter,
b) nördar
c) fantomer som inte avslöjar sin sanna identitet, eller
d) bråkstakar? Samt att
e) utsidan blivit ett forum där man kastar skit på varandra

Utan att själv ens ha försökt styrka att han/hon är något annat än en
a) fackrepresentant (knappst för Hilleborst, dock)
b) nörd (way to go med 40 inlägg i en enda tråd!)
c) fantom (för hur öppen är kverulanten med sin egen identitet?)
d) bråkstake (I rest my case...), särskilt med tanke på uttalandet "Spottar nagon pa mig far de en loska tillbaka bums", vilket uppenbarligen bidrar till att
e) göra utsidan.se till något kverulanten kan gnälla på i löpspåret.

Och, slutligen, den som gnällt mest i den här tråden hör till dem som har bidragit minst till att svara på trådstartarens fråga, än mindre förhört sig om hon är nöjd med de svar som kommit upp, eller hur vi tar diskussionen vidare?

Nä, bra försök till en tråd, synd bara att den sabbas av en lone looney. Jag föreslår att lämnar eländet (menar jag tråden eller kverulanten?) att sno sig om sig själv.

Kram!

arguing-internet.jpg

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips