varför klagar man så¨mycket på just dessa?

Min erfarenhet är att vissa skribenter skriver vassare än de anar själva. Foruminlägg är inte lika lätta att nyansera som muntlig kommunikation.

Min erfarenhet är att många läser in ett tonfall i inläggen som inte finns där utan avspeglar sig på hur de förväntar sig att bli bemötta:)

Men det är ju två sidor av samma mynt kan man säga. Skriven text innehåller bara 30% av informationen jämfört med att prata öga mot öga.
 
Varför?

Som jag brukar lägga fram det till mina barn när de bråkar: Det handlar inte vem som började, det handlar om vem som slutar först.

For att det ar mycket snack om detta i loparsparet nar det snackas om utsidan (det har varit pa tapeten pa sistone), - att det ar valdigt mycket personliga pahopp och gnall. Sa jag satter stopp bums. Spottar nagon pa mig far de en loska tillbaka bums.

Och jag tror att om nagon unge har for sig att spotta pa folk sa tror jag att det manga ganger racker att nagon spottar tillbaka en enda gang, sen har den ungen spottat fardigt.
 
Uppfattar du dem som otroligt hotfulla? Hur kommer det sig?

Det ar din uppfattning och tolkning, lagg inte over den pa mig.

jag ber om ursäkt, du har inte nämnt nördar en enda gång.. du har säkert ett fantastiskt förhållande till nördar och känner dig inte alls hotad..

Om vanliga Svensson-Nisse och Stina läser det och påverkas så räcker det. Sedan om några nördar på utsidan ser annat så spelar det ingen roll, det är ett pris man betalar.

man är ingen nörd.

Hur som helst, precis som ingen vet vad jag eller andra Utsidan-blåbär har för erfarenhet sa vet vi inte heller vad dessa "nördar" har för erfarenhet.


Visst, sure. I vems värld då? Nördens kanske.

Det ar val nordarna som bossar har eller?
 
Senast ändrad:
Kastar mig in i tråden utan att ha läst den - spinner bara på dyrt kontra billigt.

Har bara haft en sån häftig upplevelse i samband med helgens paddeltur inklusive tältning.
Tältning som egentligen är avigsidan på friluftsliv pga dåliga liggunderlag. Provat det mesta: 7 mm, 15 mm, traditionella luftmadrasser, uppblåsbara 50 mm alltid samma dåliga sönderryckta sömn med ont i kroppen dan efter.

Vild chansning med luftmadrasser från Jysk ca 20 cm tjocka för 149:- och -Heureka- två nätter med fullständig återhämtning. Undrens tid är inte förbi.

Nu är ju inte madrasserna bärbara i egentlig mening men med en hyfsat rymlig kajak är det inga problem. Så No Name kan vara ett alternativ och fördelen är att man kan testa utan att det kostar skjortan.

/Gösta W
 
Nä, ska vi inte ge fan i det här, gubbar och gummor? Hålla på och käfta med en uppenbar kverulant som hann med ett enda inlägg där han/hon uttryckte en åsikt, varefter han/hon ägnat resterande inlägg (yes, kolla redan inlägg nr 2) åt att anklaga de med avvikande åsikt för att vara
a) partiska fackrepresentanter,
b) nördar
c) fantomer som inte avslöjar sin sanna identitet, eller
d) bråkstakar? Samt att
e) utsidan blivit ett forum där man kastar skit på varandra

Utan att själv ens ha försökt styrka att han/hon är något annat än en
a) fackrepresentant (knappst för Hilleborst, dock)
b) nörd (way to go med 40 inlägg i en enda tråd!)
c) fantom (för hur öppen är kverulanten med sin egen identitet?)
d) bråkstake (I rest my case...), särskilt med tanke på uttalandet "Spottar nagon pa mig far de en loska tillbaka bums", vilket uppenbarligen bidrar till att
e) göra utsidan.se till något kverulanten kan gnälla på i löpspåret.

Och, slutligen, den som gnällt mest i den här tråden hör till dem som har bidragit minst till att svara på trådstartarens fråga, än mindre förhört sig om hon är nöjd med de svar som kommit upp, eller hur vi tar diskussionen vidare?

Nä, bra försök till en tråd, synd bara att den sabbas av en lone looney. Jag föreslår att lämnar eländet (menar jag tråden eller kverulanten?) att sno sig om sig själv.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fiskens Hur nära bostaden får man tälta? Allmänt om friluftsliv 143
jojjebros Hur spenderar man sitt friskvårdsbidrag i naturen? Allmänt om friluftsliv 33
Daikaruus Hittar man en digital / online karta någonstans Allmänt om friluftsliv 18
Granitbitarn Vilken sida ska man gå på? Allmänt om friluftsliv 147
monsterguden Värmeplagg om man fastnar, dunjacka ett måste? Allmänt om friluftsliv 10
Fjällkjell Vart kan man köpa en sån här? Allmänt om friluftsliv 6
Mediana Tips på tältplatser man kan tas sig med bil Allmänt om friluftsliv 6
fritänkare Vad händer om man lägger en roddbåt på stadens mark? Allmänt om friluftsliv 7
Ösoola vart kan man ett par solladdade trådlösa hörlurar? Allmänt om friluftsliv 3
Miss Yster Hur blir man känslomässigt bekväm med att sova i tält? Allmänt om friluftsliv 74
turbo100 Var börjar man nu i vinter??? Allmänt om friluftsliv 28
andflygh Vart skriver man om... Allmänt om friluftsliv 1
saraabeiramar Fjälltur i december- vart kan man åka? Allmänt om friluftsliv 2
camoscio Forumfrågor - ska man bry sig om att svara? Allmänt om friluftsliv 47
greenfish Hur gör man upp en säker eld i en torr skog? Allmänt om friluftsliv 38
killroy04 Saker man ska göra innan man dör. Allmänt om friluftsliv 19
Crimper Man fast utanför Nikka Allmänt om friluftsliv 11
Noatun. "For every man of action" Allmänt om friluftsliv 6
avslut120813 Vad får man inte missa i Norge? Allmänt om friluftsliv 16
Teknikern Och så sitter man där och velar IGEN! Allmänt om friluftsliv 15
överlev92 Vart ska man börja? Allmänt om friluftsliv 4
Argusgranskare Björntätt i Funäsfjällen?Kan man ha hunden med sig längre? Allmänt om friluftsliv 37
nermander Scam i skogen? (Anklagad för vedstöld bara för man kör med släp) Allmänt om friluftsliv 9
desireman Fixar man att gå från Nikkalukta till Kebnekaise fjällstation på en dag? Allmänt om friluftsliv 15
Helmetrock Jobb på Svalbard, vad hittar man på? Allmänt om friluftsliv 40
Charli28 Får man tälta på stranden? Allmänt om friluftsliv 18
Vägslav Vad får man inte missa i Rom? Allmänt om friluftsliv 10
MartinGbg Sommarsemester i Dalarna - vad får man inte missa? Allmänt om friluftsliv 19
NattaZatta Tips när man har med hunden på färd Allmänt om friluftsliv 7
Leffe357 Man kan klara sig på lite Allmänt om friluftsliv 6
crilee Vad ska man hitta på i November! Allmänt om friluftsliv 22
moerne Vad gör man på väg norrut? Allmänt om friluftsliv 17
tompa_m Var ska man vandra, Sarek, Kungsleden eller kanske... Allmänt om friluftsliv 4
Om man parar vasaloppet med fjällräven classic så får man Allmänt om friluftsliv 2
veni Mycket folk i fjällen, hur upplevde ni det? Allmänt om friluftsliv 20
veni Hur mycket ska ett tält klara? Allmänt om friluftsliv 18
Jojosurf Therm-a-Rest NeoAir Xtherm - Varför så olika? Allmänt om friluftsliv 7
hereinsweden Hur mycket vatten? Allmänt om friluftsliv 7
joanna "Tänk att det ska behöva vara så här!" Allmänt om friluftsliv 32
Moxer NRKs "Ut i naturen" mycket bättre än SVT Allmänt om friluftsliv 7
hassex Så kan det gå när inte Mamma är med Allmänt om friluftsliv 20
Webb med mycket produktbilder Allmänt om friluftsliv 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.