varför klagar man så¨mycket på just dessa?

Det är ett känt problem hos en del av deras modeller.

Jag har själv ett Hilleberg Akto. I dörren sitter ett fäste för att fästa upp dörren. Det fästet läcker som ett såll och har alltid gjort. Det går inte att använda absiden när det regnar. Regnet direkt strilar in. Fästet sitter mitt på väggen så det är inte i en kant eller så.

Har du pratat med Hilleberg om problemet?

Det kan vara något allmät fel med modellen men jag hade faktiskt inte hört om det tidigare.

/Erik som inte jobbar på hilleberg men har +200 tältnätter i deras tält. (namatj/keron/soul)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Med all respekt för den som gillar Hilleberg och annat och är privatpersoner här, men man undrar ju hur mycket av det som skrivs på såna här ställen skrivs av företagen själva... Trovärdigheten känns inte helt vattentät om man säger så.

Hur många identiteter kan man ha? Man kan ju starta en diskussion och föra diskussionen helt själv eller i vart fall en stor del av den.

Visst, det bryter mot reglerna men hur kollar man det?

det där genomskådas ganska omgående, många forum som utsidan med flera har en mångårig och trogen skara följare som snabbt sniffar upp "fulkonton"..

Njet!

Har du pratat med Hilleberg om problemet?

Ja, jag mailade dem när tältet var nytt men de svarade inte. Mailade igen men inget svar. Sen tröttnade jag.

En polare skickade in sitt akto för att få en trasig söm fixad och kommenterade det läckande fästet i korrespondensen och trodde i sin enfald att de skulle laga det, men icke, tältet kom i retur med fortsatt läckande vägg.

Det är sannerligen inte världsklass.

Fick ett pip i mobilen.

Hilleberg har visst inte fått några utmärkelser på år och dar.

Varför inte det?

Av den enkla anledningen att det finns så mycket annat som är bättre nu förtiden.

De lever på gamla meriter.

Johannes: Om du kollar uppe till höger på ditt senaste inlägg så står det hur många inlägg du har gjort totalt. Om det dyker upp någon som på sitt första inlägg börjar höja en produkt/butik till skyarna så brukar det inte ta lång tid innan det är genomskådat av någon som hängt här ett tag.

Det brukar vara ett sånt uppenbart säljsnack dessutom så det är rätt lättgenomskådat. Så det smartaste vore ju av någon tillverkare att plantera via nån med många inlägg.

Hallå Hilleberg, Fjällräven m.fl. Ring mig!! ;-)

Jag har hört, av företagsrepresentanter jag mött, att de hänger rätt mycket på forum som utsidan. Man får väl hoppas att de flesta håller sig för goda för att göra direkt reklam, men deras "sanning" lär ju inte vara ofärgad av deras yrkesroll, antar jag. Reklamare förklädda till forumdeltagare är ett jätteproblem inom en del andra områden (elektronikbloggar, modebloggar), så det kanske kommer hit också.

Å andra sidan är ju ingen av oss ofärgad. Mina preferenser bygger på lite erfarenheter av några få tillverkares produkter, service etc. Har jag stött på en enda undermålig produkt, eller ett rötägg till säljare, så lär jag skriva ned hela märket. Vi är alla människor, inte statistiker (och där uteslöt jag precis en hel yrkeskår ur Mänskligheten, hmm..), och våra sanningar är därefter. Så hur man än gör blir det som skrivs på nätforum godtyckligt, like it or not.

Hur vet ni/vi/man vem dessa trogna följare är?

Hur ska jag som vanlig svenssonanvändare veta skillnaden?

man kan titta på profilen, har någon varit med länge, gjort tidigare inlägg, produkt recensioner osv. du till exempel är ny med 9 inlägg, så hårt som du kritiserar hilleberg så misstänker vi snart att du är en före detta missnöjd anställd på hilleberg som kanske till och med fått sparken.... hmmm

;)

(viss ironi)

man kan titta på profilen, har någon varit med länge, gjort tidigare inlägg, produkt recensioner osv. du till exempel är ny med 9 inlägg, så hårt som du kritiserar hilleberg så misstänker vi snart att du är en före detta missnöjd anställd på hilleberg som kanske till och med fått sparken.... hmmm

;)

(viss ironi)

Johannes: Om du kollar uppe till höger på ditt senaste inlägg så står det hur många inlägg du har gjort totalt. Om det dyker upp någon som på sitt första inlägg börjar höja en produkt/butik till skyarna så brukar det inte ta lång tid innan det är genomskådat av någon som hängt här ett tag.

Det brukar vara ett sånt uppenbart säljsnack dessutom så det är rätt lättgenomskådat. Så det smartaste vore ju av någon tillverkare att plantera via nån med många inlägg.

Hallå Hilleberg, Fjällräven m.fl. Ring mig!! ;-)

Ja, jag vet att det är den iden som råder men stämmer det då?

Jag är inget företag utan bara en vanlig tjomme och jag kritiserar och jag har inte många inlägg och har en nyskapad identitet. Enligt den iden så är jag fejk.

Men det är jag ju inte.

Då måste det ju vara fel pa er modell?

Eller?

Johannes, ta del i debatten, och inte bara i Hillebergdebatten. Visa att du har mer åsikter än att Hilleberg är dåliga. Det är bästa sättet att visa vem du är och vad du tycker.

BTW, jag har två Hillebergtält är nöjd med dem och struntar i hur många utmärkelser de fått eller inte fått. Det viktiga är ju att jag har tält jag är nöjd med till ett pris som var rätt för mig. Idas hade jag troligen köpt ett Ringstind istf mitt Akto då det är 190 cm högre Men gjort är gjort och jag trivs med mitt Akto också.

Johannes, ta del i debatten, och inte bara i Hillebergdebatten. Visa att du har mer åsikter än att Hilleberg är dåliga. Det är bästa sättet att visa vem du är och vad du tycker.

Jag tar del av debatten. Det har handlade om tre företag och jag har tyckt till om alla, framför allt ett av dem. Varsagoda, hall tillgodo!

Det är bästa sättet att visa vem du är och vad du tycker.

Varför ska man göra det?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips