Varför klagar folk jämt på jägare???

HasseQ

Temp. avstängd
Det verkar som om du skriver mest för att få uppmärksamhet. Det är bara att gilla läget när andra tycker annorlunda, och komma med bra motargument, och hålla sig till ämnet !

Ja vad säger man ?

Det var väl helt klart rätt beslut att välja en annan väg när det är möjligt om det sitter både ett rep över vägen och en vimpel med "jakt pågår".

Du störde inte jakten och du utsatte dig inte för att befinna dig mitt i ett område där människor hanterar skarpladdade vapen.
Inte för att det ska hända någon olycka ändå....men risken att bli vådaskjuten är ju obefintlig om man befinner sig i ett område utanför närmsta vapens räckvidd.

Bra val enligt mig. 👍

Senast ändrad:
När det
Det är nog dags för en personlig reflektion kring detta med vad man får göra, kan göra och vill göra.

Här på forumet skriver folk hur som helst, och det får man göra. Jag kan ibland förvånas över hur en del skriver, där självinsikten inte alls verkar finnas. Orden bara syns där, och påtvingas mig, som inte bett om att få läsa dem. Man får skriva i forumet såklart, och det behöver vi fortsätta med. Jag väljer själv hur aktiv jag är på forumet. Ibland får jag nog, tar en liten paus och skriver igen, vilket en del reagerar på. Anledningen till att jag skriver igen är att jag känner att det är dags för någonting annat än det som påtvingats mig. Det handlar inte om vad som är rätt och fel, utan bara om att möta det som andra skriver.
Det fina med internetforum är att man själv väljer vilka trådar och inlägg man vill läsa eller svara på.
Personer som gör inlägg man av någon anledning ogillar kan man välja att ignorera eller bara skrolla förbi.

Man kan ju även undvika ämnen man inte är bekväm i helt, det är inte svårare.

Det lustiga är att du verkar vara rätt aktiv i ämnen och trådar du verkar gilla minst.

Senast ändrad:
Intressanta svar.
Både denna typen av svar:
- Klipp av.
- Strunta i repet.

Samt:
- Bra att jag vände.

Tack.
Jag skulle absolut inte cykla in på ett jaktområde med risk för att bli ihjälskjuten av någon jägare som är klåpig och inkompetent och egentligen inte borde ha någon jaktlicens.

Även såna har jaktlicens och med det i åtanke så är det inte värt att riskera sitt liv på en cykeltur.
Enbart av den anledningen skulle jag absolut undvika ett jaktområde som är skyltat.

Det verkar som om du skriver mest för att få uppmärksamhet. Det är bara att gilla läget när andra tycker annorlunda, och komma med bra motargument, och hålla sig till ämnet !
Jag skrev för att se vad ni, en handfull personer, svarar. Alltid lika intressant och förutsägbart, men jag ville ändå läsa det.

Varför skulle jag annars lagt upp bilden? Klart att syftet var att få en reaktion. Det lyckades jag med.

Sedan fick jag tillfälle att skriva lite om hur jag ser på ”rätt och fel”. Självinsikt också.

På ett cykelforum blev det ingen diskussion alls om snöret, inte ens om kedjebrottet. Se nedan.
Den fixade jag med verktyget.
IMG_8573.jpeg

IMG_8576.jpeg

Efter reparationen kunde jag fortsätta min runda som blev 70 km denna gång.

Ha en fin söndag @HasseQ och ni andra…ni vet vilka ni är.

Jag skrev för att se vad ni, en handfull personer, svarar. Alltid lika intressant och förutsägbart, men jag ville ändå läsa det.

Varför skulle jag annars lagt upp bilden? Klart att syftet var att få en reaktion. Det lyckades jag med.
Du trollar alltså, för det är ju det du gör med det motivet till inlägget.

Du trollar alltså, för det är ju det du gör med det motivet till inlägget.
Haha, jag hittar inte på någonting. Allt jag skriver är sant. Jag har fakta. Hur kan fakta vara trolleri? Motivet var att se vad ni skriver. Det står jag för. Det var det här med självinsikten…

De riktiga trollkarlarna i tråden skriver på ett helt annat sätt. Det vet såväl du och jag. Kom inte och säg någonting annat.

Om du kan säga att jag hittar på är jag den förste att erkänna det. Tyvärr grabben…fortsätt med ditt, och ha en fin söndag.

Idag blir det ingen cykling utomhus då det regnar. Kanske lite löpning.

Nu dags för lite kaffe och spana in Den stora älgvandringen. Aktion i mitt tempo.

Vilken bra start på den här påskdagen!

Haha, jag hittar inte på någonting. Allt jag skriver är sant. Jag har fakta. Hur kan fakta vara trolleri? Motivet var att se vad ni skriver. Det står jag för. Det var det här med självinsikten…

De riktiga trollkarlarna i tråden skriver på ett helt annat sätt. Det vet såväl du och jag. Kom inte och säg någonting annat.

Om du kan säga att jag hittar på är jag den förste att erkänna det. Tyvärr grabben…fortsätt med ditt, och ha en fin söndag.

Idag blir det ingen cykling utomhus då det regnar. Kanske lite löpning.

Nu dags för lite kaffe och spana in Den stora älgvandringen. Aktion i mitt tempo.

Vilken bra start på den här påskdagen!
att trolla betyder inte att man "hittar på nånting", att trolla menas att man skriver saker för att få en reaktion, man provocerar eller skojar för att trigga andra på nåt sätt. Men det är bra att du erkänner grabben, för detta har jag och andra misstänkt länge.

Jag skulle absolut inte cykla in på ett jaktområde med risk för att bli ihjälskjuten av någon jägare som är klåpig och inkompetent och egentligen inte borde ha någon jaktlicens.

På tal om inkompetens.

Vad är jaktlicens ?

Jag har jagat ett bra tag men fortfarande inte fått någon bra förklaring vad det är för något, inte mina jagande vänner vet vad detta är.

Vänligen länka till berörd myndighet som ställer ut ovan nämnda.

att trolla betyder inte att man "hittar på nånting", att trolla menas att man skriver saker för att få en reaktion, man provocerar eller skojar för att trigga andra på nåt sätt. Men det är bra att du erkänner grabben, för detta har jag och andra misstänkt länge.
I så fall gör ni trollkarlar det också. Skillnaden är att ni skriver provocerande...jag skriver faktabaserat för att få era "intressanta svar". Kolla igenom inläggen så ser du det själv.

I så fall gör ni trollkarlar det också. Skillnaden är att ni skriver provocerande...jag skriver faktabaserat för att få era "intressanta svar". Kolla igenom inläggen så ser du det själv.
Du verkar inte veta vad trolla betyder på nätet. Begreppet kommer från engelskans "trolling" och inte från svenska ordet trollkarl. Trolling betyder ungefär att fiska, men man fiskar efter reaktioner på nätet. Ungefär så som du erkänner att du gjorde genom att posta den där bilden med "jaktsnöret". Jag dömer inte för det utan förösker bara lägga fram det för vad det är.

Att sprida deinformation och ljuga om saker är inte att trolla - då är man en lögnare eller bara okunnig.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
danne.hq Hur ställer man in ett rödpunktsikte på hagelgevär? Jakt 5
Norrbottningen Rekormånga björnar skjutna på årets skyddsjakt i Norrbotten. :( Jakt 10
lsjonsson Länsstyrelserna vill gärna ha foton från våra åtelkamrerer på de stora rovdjuren... Jakt 7
lsjonsson Inbrottstjuv fastnade på bild vid jaktkoja Jakt 0
lsjonsson Vildsvin i Västerbotten – fångades på bild av viltkamera Jakt 12
lsjonsson Jakttid säsong 3 på SVT 2 4/6 kl. 18.00 Jakt 0
ramsis_iv Skytteträning på luftgevärsmåltavla? Jakt 16
bjed0001 Åteljakt på varg? Jakt 18
ödemark Färg på jaktkläder Jakt 10
MariaFia Nyfiken på jakt, jaktskytte och jakthundar? Jakt 0
j_stellan Skyddsjakt på svanar och tranor Jakt 47
graylingman Licensjakten på varg ökar acceptansen... Jakt 77
mindful Toppjakt på skogsfågel Jakt 5
peter1959 Vad är på gång ? Jakt 2
Macerill Vill du tjäna pengar på ditt jaktintresse? Jakt 0
Toffs. Vildsvin på 500kg! Jakt 20
lester Vinterjakt på ripa! Jakt 1
mydeza Vildsvinshot mot hundar väcker krav på kontroll! Jakt 1
Vandrare Skyddsjakt på älg? Jakt 14
Ulvang Vill ha tips på en bra jakttidning! Jakt 4
Nirrebosse Har ni tänkt på att en stor jaktjeep är miljövänlig? Jakt 76
KLAGER Skyddsjakt på hundar? Jakt 53
niben nyfiken på jakt! Jakt 9
mahas Tips på ripdalar i Gällivare fjällen. Jakt 0
Tolvan Söker bild på björnskit Jakt 4
frarol snöskor OCH stighudar på fjället Jakt 3
frarol snöskor eller stighudar på fjället?? Jakt 3
KLAGER Höstjakt på bärplockare Jakt 6
HenrikM Vinterjakt på ripa Jakt 6
Nemo Vapen på snöskoter Jakt 4
johannordh Problem med portningen på MARLIN 1895 GS Jakt 9
marjon Handla på nätet Jakt 9
lester Vapen på skoter Jakt 1
vizsla Tips på patron .22lr ripjakt Jakt 6
KLAGER Jakt på vems villkor? Jakt 7
Ulf J Jaktforumet på plats Jakt 4

Liknande trådar

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg