Var tillverkas Hilleberg? (it)

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Den tillverkas i en liten stad i Estland. Staden heter Rapla- ligger runt 4 mil fran huvudstaden Tallinn. Jag själv har varit där flera ganger- Jag bor i Estland. Köpte även min tält direkt fran fabriken. Det är ganska trevligt att se hur tältet tillverkas.

Hälsningar
Rain
rain@multisport.ee

Billigt?

Intressant. Hur mycket billigare är det att köpa från fabriken och hur går man tillväga om man ska göra det?

Jag funderar på att utöka med 2-3 olika Hillebergtält och är intresserad av att spara någon krona eller två... :)

Det är inte billigare att köpa direkt fran fabriken. De är inte intresserad att sälja. Det är nästan samma priser som gäller. Jag fick billigrae för att jag betalade inte moms.

Märkligt är det...

Jag har ett svenskt Hillebergstält som tillverkas i estland. I år köpte jag en ny sovsäck - RP bolero som är ungersk och tillverkas i kina. För att bära alla grejer köpte mig en Jack Wolfskin rygga som är en tysk säck som tillverkas i vietnam. Men mina kängor kommer - än så länge - från Jörn
:) Roland
--
PS. RP boleron kostar 1024 kr i Ungern och jag betalade 1099 hos Northstar i Malmberget.
[Ändrat av walk_alone 2002-08-08 kl 11:23]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips