Var tillverkas Hilleberg? (it)

Den tillverkas i en liten stad i Estland. Staden heter Rapla- ligger runt 4 mil fran huvudstaden Tallinn. Jag själv har varit där flera ganger- Jag bor i Estland. Köpte även min tält direkt fran fabriken. Det är ganska trevligt att se hur tältet tillverkas.

Hälsningar
Rain
rain@multisport.ee

Billigt?

Intressant. Hur mycket billigare är det att köpa från fabriken och hur går man tillväga om man ska göra det?

Jag funderar på att utöka med 2-3 olika Hillebergtält och är intresserad av att spara någon krona eller två... :)

Det är inte billigare att köpa direkt fran fabriken. De är inte intresserad att sälja. Det är nästan samma priser som gäller. Jag fick billigrae för att jag betalade inte moms.

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.

raderad04

Avslutat
Märkligt är det...

Jag har ett svenskt Hillebergstält som tillverkas i estland. I år köpte jag en ny sovsäck - RP bolero som är ungersk och tillverkas i kina. För att bära alla grejer köpte mig en Jack Wolfskin rygga som är en tysk säck som tillverkas i vietnam. Men mina kängor kommer - än så länge - från Jörn
:) Roland
--
PS. RP boleron kostar 1024 kr i Ungern och jag betalade 1099 hos Northstar i Malmberget.
[Ändrat av walk_alone 2002-08-08 kl 11:23]

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.