Var ska du cykla 2014?

Start första juni i Västerås och är strax i Normandie. har tagit det lagom lugnt med två veckor i Paris och en vecka i Amsterdam, och har avlagt 2900 kilometer! Tanken är Japan som slutmål.

Om det är någon som har "vägarna förbi" (går alltid att se ungefär var jag är på kartan på bloggen) skulle jag gärna testa cykla med någon då jag alltid cyklat ensam!

http://JackiieGoneBiking.wordpress.com/
 
Jag får väl vara #38 på bollen då.

Jag har påbörjade min Pan-American tour från alaska till eldslandet för drygt två månader sedan. Jag är nu i Revelstoke knappt tio dagar från Vancouver. Planen är att cykla lite zick-zack ner genom västra halvan av USA innan jag korsar gränsen till Mexico under andra halvan av december.

Danielcyklar.se om ni är intresserade.
 
Får skriva här jag med då:)

Är iväg på min första cykelsemester, Startade i Tallin och slutmålet är Kina...eller något annat ställe, jag är en fri man, åker vart jag vill. Är just nu i Vilnius, där jag precis beviljats visum till Vitryssland, drar mot Minsk imorgon. Jag kommer säkert att ställa massor av dumma frågor här på forumet när det börjar bli lite mer "krångliga" länder. Så vi lär höras framöver:)
Om någon annan är ute på äventyr i öst, så kan ni ju höra av er. Vore kul att cykla någon sträcka tillsammans med någon.

Mvh Johannes 24 år från Värmland

Min blogg om någon är intresserad. Handlar om lite allt möjligt, dock inte så mycket "dagens outfit", sminktips och sån skit
Www.johannesfantastiskaresor.blogg.se
 
Senast ändrad:
Jag ska ivag pa en cykeltur med start i mitten av december, fram till mitten av januari. Men jag vet fan inte var! Nu ska ni fa hjalpa mig att lista ut det. Mina egentliga kriterier ar att det ska vara nagorlunda varmt, typ 20 grander minst pa dagen och pa natten kanske 10-15 sa att man kan talta bekvamt. Och sa ska det forstas vara fin natur. Eftersom jag ar en uslig laginkomsttagare far det garna vara billigt ocksa. Jag har sparat ihop 8 000 till flygbiljett, sa det borde nog racka till de flesta stallena utom stilla havslander. Jag har absolut inget emot att gora mig forstadd med charader, laga mat pa lagereld eller lamna asfalten bakom mig: faktum ar att det vore att foredra. Har ni nagra tips?
 
Sydostasien

Jag ska ivag pa en cykeltur med start i mitten av december, fram till mitten av januari. Men jag vet fan inte var! Nu ska ni fa hjalpa mig att lista ut det. Mina egentliga kriterier ar att det ska vara nagorlunda varmt, typ 20 grander minst pa dagen och pa natten kanske 10-15 sa att man kan talta bekvamt. Och sa ska det forstas vara fin natur. Eftersom jag ar en uslig laginkomsttagare far det garna vara billigt ocksa. Jag har sparat ihop 8 000 till flygbiljett, sa det borde nog racka till de flesta stallena utom stilla havslander. Jag har absolut inget emot att gora mig forstadd med charader, laga mat pa lagereld eller lamna asfalten bakom mig: faktum ar att det vore att foredra. Har ni nagra tips?

Jag tror att sydostasien skulle kunna vara lämpligt. Håller du dig i Laos eller norra Thailand får du ett sådant väder du beskriver. Maten är god, det är billigt och det finns mycket att se. Kruxet är väl att biljettpriserna kan raka iväg över 8000 just under den perioden du vill resa dit (högsäsong). Kolla biljetter och återkom om du vill ha råd. Jag har cyklat mycket i regionen.
 
Om jag kommer iväg 2014 så är det jorden runt som gäller. Tveksamt om det sker innan våren 2015 dock :(
Nu blir det en tur trots allt, det var då fan vad vardagen på nåt sätt sätter klorna i en.

Inte jorden runt (än) men två månader i Centralamerika i alla fall, start november. Förhoppningsvis dämpar det abstinensen lite. Det lär i alla fall inte öka arbetsmoralen.
 
Jag har kommit till Köpenhamn nu, startade strax utanför Gävle och tagit mig sedan längs västkusten ner till Malmö. Jag vet dock inte hur jag ska cykla nu, hade tänkt mig kortast väg till Holland men är Berlin värt sin omväg? Har en bekant som lovat husrum där också. :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2016? Långcykling 18
The_Lost_Cyclist Var ska du cykla 2015? Långcykling 30
The_Lost_Cyclist Var ska ni cykla 2012? Långcykling 46
RDu I Hanoi, var ska jag nu? Långcykling 4
olaab Var hyra långfärdscykel i Japan, helst Sapporo Långcykling 0
halmstadanders Afrika, när var hur Långcykling 12
enSAM Cykla, var? Långcykling 4
graylingman Var köper man billigast Vaude eller Ortlieb cykelväskor? Långcykling 11
DaveOutdoor Marin Muirwood var? Långcykling 8
malinliljeblad Vill åka långt härifrån, ensam med cykeln - men var? Långcykling 9
metzan Var cykla - en vecka i Europa? Långcykling 11
LisaJ Var hitta STOR cykelkorg? Långcykling 8
liquidmonkey camel bak LOBO---var??? Långcykling 2
perosen var hitta finare navdynamo (DH-3N71 etc)? Långcykling 3
swed-ontour Var hittar jag en transportväska? Långcykling 7
mattiase Var har de små diod-framlysena tagit vägen? Långcykling 19
ancalagon Var får man tag på cykelkartor över sverige? Långcykling 15
avsl0912 Så var det då klart, enhjulingskarriären är över! Långcykling 13
avsl0912 Så var det snart dags igen! Haparanda-Ystad på 1 hju1! Långcykling 12
KLAGER Det var en gång en cykel Långcykling 2
Albertsson Var köpa Ortlieb i Göteborgsområdet ? Långcykling 7
skiman Sverige-leden var finns hemsida med karta? Långcykling 2
PK Neelix Var cykla kring Umeå? Långcykling 1
igs DRESINCYKLING VAR ? Långcykling 5
lactlab Var köper jag en cykelresväska Långcykling 3
KTG Alla snackar om cyklar med stålram, men var finns dom? Långcykling 25
littlebigohrn Var finns logi på vägen mellan Strömsund -Stekenjokk Långcykling 11
Daddy Cool Genomresa Danmark! Hur? Var? Långcykling 3
The_Lost_Cyclist cykelsem var? Långcykling 5
ehn Var julklapparna inte tillräckligt hårda? Långcykling 0
littlebigohrn Var cykelvandrar jag i de djupa Värmlandskogarna? Långcykling 1
stellan Var kan man köpa Timex klockor i sverige Långcykling 3
stellan Begagnade racercyklar - Var? Långcykling 4
sjuttis Var köpa touringcykel? Långcykling 5
dirty harry Var kan jag hitta en ny Crescent Egil (den är stulen)? Långcykling 0
stellan Domningar i skrevet - var tog lille vännen vägen Långcykling 38
lizardking var köper man cykelväskor Långcykling 5
easker Vilken väg ska jag ta genom Norrland? Långcykling 9
KoreaStyle Ska cykla till Afrika 2015 - har frågor om det mesta. Långcykling 24
den gubben går inte Vart ska du cykla inom sveriges gränser 2013 Långcykling 3
The_Lost_Cyclist Vart ska du cykla 2013? Långcykling 38
The_Lost_Cyclist Vart ska Ni cykla 2011? Långcykling 56
hannulan Köpa ram - vad ska jag tänka på? Långcykling 8
Herr Freeman Cykla i Baltikum, vilket tält och vad ska man se Långcykling 6
Foehammer117 Europa-, mellanöstern-, nord-, syd Asien, vilka länder ska jag undvika? kostnad? tid? Långcykling 7
Ainon Vad ska jag titta efter för cykel och väskor? Långcykling 3
rimn Vart ska ni cykla 2010? Långcykling 58
Illyren Nu ska jag ut och cykla genom världen! Vill någon hänga på? Långcykling 10
greendanger "Jag ska se hela världen – på *cykel" Långcykling 1
The_Lost_Cyclist Vart ska ni cykla 2009? Långcykling 71

Liknande trådar


Glöm allt du lärt dig om vandringsskor

Sneakers och löparskor kan vara bekväma för enklare promenader, men de är inte designade för de utmaningar som vandring kan erbjuda. Ojämn terräng, ...