Var köpa safaritält?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Surplus?

Säljs nog inte i Sverige. Beställ någonannanstans eller överväg militärtält typ sjukhustält eller liknande.

Thure

Det var intressanta länkar, tackar! :)

Men jag förstår inte riktigt vad du menar med att jag kan ha "vilket tält som helst"?

Jag söker ett tält som ser ut som ett sånt där "beigefärgat ryggåstält som man har sett på filmer från Afrika, där man kan ha ett bord, en säng, ett par stolar och en kamin" - typ.

Men jag kanske är helt ute och seglar..

(Har ett par Hillebergtält ifall nån undrar, och testar en kåta från Tentipi i helgen, men dessa kallar jag inte safaritält..)

De siter

jag hittade när jag googlade på safaritält var antingen resor till Afrika eller länkar till Furuviks och Kolmårdenparkerna där man kan övernatta i safaritält.

Kan du stå ut med att tältvikterna är såpass höga som 30 eller 40 kg på bara tältduken?

Priserna på http://www.fritidsbutiken.com/ är också rätt höga.

Thure
[Ändrat av thureb 2007-05-16 kl 16:01]

Jag var och tittade på Addnatures tältutställning förra lördagen. Då såg jag ett tält som jag aldrig sett förut.

X_SPACESTATION.jpg

Höjd: 3 m
Golvyta (m2) 28,24
Vikt (kg) 23,1
Vårt pris 39900 kr

Kanske overkill och priset på 40 kSEK får nog dom flesta att backa ur.

Det jag associerar till safaritält är en jättetarp med öppna sidor. Sedan har man diverse hängmattor med myggnät där under som man sover i, funkar nog fint där det är varmt hela tiden.

Ja det var vad jag hittade också då jag googlade. Jag tror att jag kan stå ut med de vikterna. Var det nåt särskilt tält du tänkte på på Fritidsbutiken?

bodilnylander; sa:
Ja det var vad jag hittade också då jag googlade. Jag tror att jag kan stå ut med de vikterna. Var det nåt särskilt tält du tänkte på på Fritidsbutiken?

Vad skall det användas till? Det är ju meningslöst att hänga upp sig på namn på tält 8eller annat), funktion är intressantare.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips