Var köpa safaritält?

KLAGER; sa:
bodilnylander; sa:
Ja det var vad jag hittade också då jag googlade. Jag tror att jag kan stå ut med de vikterna. Var det nåt särskilt tält du tänkte på på Fritidsbutiken?

Vad skall det användas till? Det är ju meningslöst att hänga upp sig på namn på tält 8eller annat), funktion är intressantare.

Ja precis, namnet är förstås inte viktigt. Jag tänkte hyra ut det uppställt precis som Kolmården och dom (fast jag har inga antiloper, bara älgar och i bästa fall en liten björn...), exempelvis till barnfamiljer som vill ha ett litet äventyrligare boende på semestern. Så jag vill ha ett tält som är som ett litet hus, fast det ska ändå se ut som ett tält, dvs som jag skrev ovan, ett ryggåstält i ljus färg som man kan inreda med några sängar, ett bord, stolar och ev. en kamin så man kan steka lite ägg. Vill att det ska se ut som man har sett på film från Afrika, dvs ett "safaritält". Inte nåt "vanligt" plastigt tält. I alla fall resonerar jag så här just nu :D

Kolla patrulltältet som naturkompaniet har. Finns på deras hemsida men klicka först på lägerliv och sedan tält. Kanske räcker ett sånt tält till för ditt ändamål.

/A

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
bodilnylander; sa:
ett ryggåstält i ljus färg som man kan inreda med några sängar, ett bord, stolar och ev. en kamin så man kan steka lite ägg. Vill att det ska se ut som man har sett på film från Afrika, dvs ett "safaritält".
Vilken kul ide, hoppas den blir av. Vi har bott en hel del i safaritalt i Afrika, och barnen var verkligen varit roade av det, men aven som vuxen far man alla ljud, dofter etc.
Bara en liten kommentar, det ar morkgront som galler for safaritalt..
Per D

perdans; sa:
bodilnylander; sa:
ett ryggåstält i ljus färg som man kan inreda med några sängar, ett bord, stolar och ev. en kamin så man kan steka lite ägg. Vill att det ska se ut som man har sett på film från Afrika, dvs ett "safaritält".
Vilken kul ide, hoppas den blir av. Vi har bott en hel del i safaritalt i Afrika, och barnen var verkligen varit roade av det, men aven som vuxen far man alla ljud, dofter etc.
Bara en liten kommentar, det ar morkgront som galler for safaritalt..
Per D

Mörkgrönt minsann, det var intressant info. Jag hade helt klart för mig att det var beige som var "rätt" färg, men när jag kollar på nätet igen så ser jag ju att de (i alla fall klart flesta) är just gröna.. Tack!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips