Var köpa plattband?

Jag letar efter plattband till lägre pris för att knyta billiga ankarslingor för slackline. I USA kan man lätt hitta billiga band i löpmeter hos REI mfl men i Europa verkar det som allt skall kosta >20kr/m. Finns det något bra tips för att köpa till lägre pris?

/Andreas

Kollat Hornbach? Tyvärr har de inte någon bra websida för att kolla produkter men de verkar välsorterade i butik i alla fall. Du kan ju alltid ringa och fråga annars.

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nu beror det ju lite på vad du ska ha för dimension, men jag brukar inte köpa plattband, utan tubband, och dessa köper jag på northstar.se till ett pris som brukar kännas överkomligt. Priset är inte lägre på barrabes.com, vilket får ses som ett bra tecken.

Nu beror det ju lite på vad du ska ha för dimension, men jag brukar inte köpa plattband, utan tubband, och dessa köper jag på northstar.se till ett pris som brukar kännas överkomligt. Priset är inte lägre på barrabes.com, vilket får ses som ett bra tecken.

Tubband var det nog jag skulle ha! northstar.se hade jag glömt bort, min hjärna tänkte Outnorth. Så det kostar runt 20kr/m, då är väl färdiga slingor inte så dyra

/Andreas

Nu har jag köpt polyesterband på oväntat ställe. Jag köpte rostfria schackel på Biltema och där fanns det ankarband med 2000kg brottens, 25mm brett och 35m långt. 200 kr. http://www.biltema.se/sv/Bat/Rep/Ankare/Ankarband-250813/

Kanske inget jag skulle köpa för att klättra men det håller säkert lika bra i detta fall.

/Andreas

polyesterbandet du köpte va det ett tubband eller va det ett enkelband?
(ibland hittar man grejer på Biltema..)

//Roger

polyesterbandet du köpte va det ett tubband eller va det ett enkelband?
(ibland hittar man grejer på Biltema..)

//Roger

Det var ett platt band, ingen tub tyvärr. Till mitt ändamål, slinga till slackline-ankring funkadar det bra.

Jag har funderat på att testa om det går att bygga ett helt 25mm slackline-kit och gå på den linan också för att göra en riktig billig lösning. Man vet bara inte riktigt kvaliteten på sakerna, så än så länge har jag inte vågat.

/Andreas

Crux

Har du kollat med Crux? Jag köpte ett snyggt tubband av honom på 80-talet för att ha till min Sony Freestyle (radio + kassettbandspelare)

OT när jag var på fallskärmsklubben för några år sedan efter en cykeltur, var det en person som frågade om jag skulle till antikrundan.

http://www.crux.se/site/?page_id=1113

Per

Crux har, men faller på priset..
De som ligger bäst till är nog northstar (halva priset mot crux)
Ser ut som på denna sida atlanten får man nöja sej med 12-14:-/m för tubband.
Andra sidan ligger ju en del på runt 6-7:-/m (vad jag har hittat)
Tyvärr äter frakterna upp skillnaden vid beställning.
Nåja dykbutikerna ligger upp mot 50spänn/m så man kan nog vara glad ändå :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips