Var kan man köpa hålband?

Hej!
Jag har letat efter hålband (remmar med "knapphål" som ofta sidor i sidorna på ryggsäckar, att fästa kompressionsremmar eller annan utrustning i) men inte fått napp någonstans.
Har frågat i flertalet sportaffärer men de har inte haft det.

Är det någon som vet var man kan få tag i hålband?

Netram; sa:
Hej!
Jag har letat efter hålband (remmar med "knapphål" som ofta sidor i sidorna på ryggsäckar, att fästa kompressionsremmar eller annan utrustning i) men inte fått napp någonstans.
Har frågat i flertalet sportaffärer men de har inte haft det.

Är det någon som vet var man kan få tag i hålband?

Jag har hittat den typen av band i Hästaffärer..

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Jag fick en sportaffär att beställa hem till mig, tror att det var hos intersport (inte säker).
prova att tjata i flera olika affärer!

seeme

har du kollat med seeme i örebro?

Seeme tel:019 - 611 79 82

de brukar ha det mesta, och en bra service.

//Nyman

syaffär

Testa hos en sybehörsaffär.
Kan kanske vara problem att hitta där också om det är grövre varianter du vill ha.
Annars går det ju alltid att fixa till egna helt och hållet om man nu orkar vill säga

/Ola

Naturkompaniet i Västerås

Naturkompaniet i Västerås tog för ca 2 år sedan hem hålband och spolknappar åt mig, troligen från Klättermusen eller Haglöfs . Att be de av Naturkompanietbutikerna som ägs av Fenix (Fjällräven) ta hem något som inte ingår i ”standardsortimentet” är vad jag förstått omöjligt. Naturkompaniet butikerna i Västerås, Gävle och kanske några fler drivs som franchise om jag fattat det hela rätt, då är man mer måna om kunderna.
Kanhända det är till min fördel att få Naturkompaniet ta hem ”specialare” som det är mer problem med än förtjänst, att jag i övigt är ”stamkund”. Men som Åke ” Fjällräven” Nordin förut brukade skriva i Fjällrävens kataloger, ”Är du nöjd tala om det för dina vänner, är du missnöjd tala om det för oss”.

Per Brune

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips