Var kan jag få tag på torrmjölk?

Letade efter Nidomjölk på City Gross i dag, men hittade ett för mig nytt märke: Golden Cow Instant Full Cream Milkpowder, 400g vilket ger 3 liter, ca 59,90kr. Färdig produkt innehåller 3,5% fett. Någon som har testat detta och vet hur det smakar?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
...och vill man, av etiska/politiska skäl, inte köpa Nestléprodukter, finns ofta Frieslands "Peak" i invandraraffärer - minst lika gott och i varje fall inte dyrare (har för mig att jag köpte det billigare senast). Även detta är alltså ren, fullfet helmjölk. Sempers smaklösa skummjölkpulver kommer inte jag (heller) att sakna.

Just mjölk känns inte som högsta prio ur beredskapssynvinkel.

Sitter och kollar på dokumentären "Vad matar vi våra barn med?" på SVTPlay och plötsligt dök Nestlé upp. De hade ett tiotal år (eller vad det var) en flytande livsmedelsbutik som gled omkring på Amazonas. De skulle hjälpa (läs: tjäna pengar på!) den fattiga befolkningen att få tillgång till nyttig och näringsrik mat. Gissa vad båten var full av? Inte var det morötter direkt. Bara deras eget skräp. Resultatet var så klart att befolkningen mådde ännu sämre.

Trodde faktiskt tidigare skandaler fått dem att avstå från experiment i tredje världen, men tydligen inte. Usch. Det finns verkligen företag som framstår som genuint onda.

Fast Nestlé säljer väl bara skräp? Hur man definierar skräp kan sju skifta, förstås.
Här tror jag diskussionen gällde Nido:
Ingredienser: HELMJÖLKSPULVER, emulgeringsmedel: SOJALECITIN
Förpackning: 400 gram (burk i metall med lock i plast)
Fetthalt: minst 28 %
Förvaras torrt och svalt
Ursprung: Nederländerna

Så kan var och en göra sin bedömning av om det är skräp.

Man kan bete sig klandervärt utan att sälja skräp…

Nestlé... Det var några år sedan:

Om man skall tro Wikipedia så är Nestlé ganska fula fiskar:
"Ganska fula"? Där var du nästan lite för snäll. 😉

Bilagor

• Screenshot_20250113_150107_Firefox.jpg
    Screenshot_20250113_150107_Firefox.jpg
    371.5 KB · Visningar: 50

HasseQ

Temp. avstängd
Vad folk klagar !! Om jag bodde i jungeln så skulle jag definitivt gilla om någon båt kom förbi och sålde glass och chokladpudding !

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips