Var hyr man kajaker i Bohuslän?

Hej!
Vi är några som ska hålla i en ledarutbildning med temat havskajak och klippklättring i sommar (de 2 veckorna efter midsommar), och tänkte hålla i trakterna kring Fjällbacka. Probelmet är att vi inte har kajaker än... Jag har hittat nån här och nån där, samt många men dyra i Grebbestad. Är det någon som har något annat tips? vi funderar på att hyra i nån annan del av landet också och köra dit dem. Det gäller ca 20 stycken.

/Johanna

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Ljungkile är uppbokade...

...det var de redan i november. Tyvärr. Kursen är genom Friluftsfrämjandet, så vi borde få rabatt på grund av det, men jag lyckas inte hitta fler lokalavdelningar som har fler än någon enda kajak.
Tack för hjälpen!
/J

uthyrning

Förutom Kajakcenter i Grebbestad finns Orust Kajak (www.orust-kajak.se), Marstrands kajaker (www.marstrandskajaker.se) samt Escape kajakcenter (www.escapekajakcenter.nu) här på västkusten.

Skulle tro att Reidar på Marstrands kajaker är billigast, medan Thomas, Jens på Orust kajak och Johan på Escape är kunnigare på själva paddlandet (certifierade instruktörer). Sedan finns en hel del mindre aktörer.

Hör annars med KFUM Sparreviken, de har ett större antal kajaker. Eller Crossing Latitudes, som ibland har sitt material på Västkusten om somrarna.

Av de kanotcentraler som nämnts i tidigare inlägg, så är det bara Flatön och företagen ovan som mig veterligen hyr ut kajaker.

mvh

Anders
[Ändrat av bossen 2003-02-04 kl 17:30]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips