Var finns Epoxi till bra pris?

Håller på med ett stripp bygge, tanken är att plasta skrov och däck i helgen. Undrar var man kan hitta Epoxi till ett någolunda humant pris i morgon. Bor i Lidköping, så inom Västragötalands regionen vore att föredra. Tack på förhand Rolf.

Empe-produkter

När jag byggde min kavat köpte jag även epoxi och väv av den plastfirma i Malmö/Lund som Björn Thomasson rekommenderade. Jag behövde dock komplettera lite grand och eftersom jag bor i Göteborg köpte jag mer epoxi av Empe-produkter som du finner här:

Empe-Produkter
Karl Johansgatan 160
414 51 Göteborg

Telefon 031-42 35 02

/Joakim

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Närmare än så här blir väl kanske svårt att hitta. Han säljer NM båtepoxi vilken iofs inte är billig (priset går att hitta på nätet) sen vill det nog till en hiskelig tur om han har rätt glasfiber och epoxisort hemma förstås.

Wahlbergs Båtbyggeri
Adress: Båtbyggeriet
533 93 Källby
Telefon: 0510-54 12 19

Leif...

Hej!
BHP Plast och Glasfiberprodukter har bra priser ( http://www.bhp-glasfiberprodukter.se ) När jag ringde i höstas fick jag prisuppgift på 125kr/kg exkl moms (ca 160 med moms) Vet inte riktigt vad de kostar just nu men de bör vara så mycket högre.
Däremot beställde jag lite annat småplock från dem igår och fick höra att de kommer ha semesterstängt från vecka 28 och 4 veckor framåt så det gäller att snabba dig om du ska hinna.
Min erfarenhet av dem är att man måste RINGA till dem om man vill få några svar. Mailen verkar de inte kolla eller så orkar de inte svara/ringa. Sen verkar man själv få ligga på och ringa och tjata för att få svar på något som de lovar att kolla upp och återkomma om. Det är mina personliga erfareheter.
Till mitt bygge köpte jag dock epoxy från Clara Natech som har NM Epoxy för 190 kr/kg. Har hittils inte haft några som helst problem med den. Har även blandat ut med Filler från WEST Systems utan problem (som bla Hjertmans säljer).
Tror att viktigast är att man har rätt mängd av bas och härdare och är noga med blandning samt att man häller över epoxyb i annat käl när man lägger på epoxyn på kajaken. Då går det inte att misslyckas!

Tack för tipsen!

Tack för era tips, de kommer säkert till annvändning i framtiden, men då jag var ute i senaste laget fick mina inköp göras hos Segelsport i Mariestad. Billigt var det väl inte(listpris), men jag har nu skräpet hemma och har nu penslat på mitt första lager epoxi.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips