Vansinnigt dyr leksak!


En sån här leksak verkar ju riktigt kul men för det priset så bara gapar man.
150.000 kr är lite väl saftigt för en leksak och man kan undra hur det ens då kan finnas en marknad för såna??
Rånrisken när man kommer gående med en sån på stranden borde vara enorm.
Det är ju ingen leksak för kreti och pleti....
 
Med tanke på hur många som köper mopedbilar för det priset är en leksak till mamma eller pappa inte långt bort.

Finns en och annan som slantar 150 000 kr för en cykel som efter 5-6 år är värd ~10-15%.

För de som kör wind foils blåsiga dagar kanske en fliteboard är bra träng vindfattiga dagar?
Såg en man i höstas vid ett flertal tillfällen som körde en sådan klädd i torrdräkt. Kan bli många lekdagar per år.
 
Jag förstår inte föräldrar som köper mopedbilar till sina barn, för dom är vansinnigt dyra och en fruktansvärt sanitär olägenhet i trafiken!
 
Jag är inte låginkomsttagare, men tycker ändå att 150000 är väldigt mycket pengar för en leksak. Men jag har faktiskt en gång betalat 1500 för att prova en sån där i 45 minuter, och det var väldigt roligt. Det ser också helt fantastiskt ut att glida fram på en sån där, helt tyst en stilla sommarkväll.
 
Tja, det är kanske så enkelt att en del människor i Sverige bor utanför storstadsregionerna och kollektivtrafiken där.
Utanför storstadsregionerna är mopedbilarna inte ivägen och stoppar upp trafiken, det går att köra om dom så där stör dom inte men jag är helt övertygad om att varenda Stockholmare anser att mopedbilarna måste bort ifrån trafiken.

Dom olagliga mopedbilarna och epatraktorerna som gör 100 km/tim får gärna vara kvar ifall föraren följer trafikrytmen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Airfoil Vattenanalys, vem och hur dyr? Allmänt om friluftsliv 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.