Vandringssällskap sensommar 2010??

Jag skulle också gärna vilja följa med om det går för sig. Det är inte så lätt att få med sig kompisar på sånt här och jag känner inte att jag är tillräckligt duktig för att ge mig ut ensam heller. Dessutom är det ju betydligt trevligare med sällskap.

När det gäller tiden så kan jag när som helst under sensommaren.

Ylva

Hej Ylva!

vad kul med en tjej till...:)

vore jätte kul om man kunde börja planera lite mer. jag vill vara ute några dagar iaf, typ en vecka, lr nåt. när spelar inte mig så jätte stor roll... skönt om det inte har hunnit blivit allt för kallt..:)

/sanna
 
nu verkar det som vi är några som är sugena på att ge sig ut till slutet av sommaren. hur länge hade alla tänkt vara ute??
jag vill vara ute nästan en vecka ungefär.
gärna någon av v.34-36...??

jag har inte så jätte mycket erfarenhet, så de som har det får gärna komma med tips..:)
kul att det är så många som vill hänga på...alltid roligt att träffa nya människor som tycker om samma saker.

/sanna
 
.

Det verkar ju faktiskt vara lite folk som vill sticka upp som saknar vandrings partner. Det är väldigt bra för min fru låter mig inte sticka upp själv och vandra i Sarek :p . 1-8 agusti tycker jag låter som bra datum. men det är helt klart förhandlingsbart. Men om vi ska göra en gemensamm resa/vandring så behöver vi någon som kan ta på sig att samordna
 
Nybörjare i Sarek är väl kanske inte att rekommendera. Men någon tur kan ni ju säkert ta och undvika de allra största vaden. Även små vad kan bli helt enorma, läs gärna mer på www.natursajten.se...

Annars är Padjelanta fint. Kebnekaise, de inre delarna är också perfekta nybörjarställen/gruppvandringsställen.

Annars är Norge, Jotunheimen väldigt väldigt vackert och lättvandrat. Kortare från södra Sverige/Stockholm än vad svenska fjällen är. Urtrevliga norska invånare gör ju inte saken sämre.

// Jocke, som drar till Alperna och Norge i sommar
 
Hej igen!
Det här kan ju bli riktigt skoj!

Jag har kikat runt lite på olika hemsidor och hittat en del tips. Här är några färdvägar som man kanske kan ha som grund vid planeringen. En av turerna (2003 tror jag det var) verkar vara lite mer lättvandrad:
http://www.fjallvandring.se/index.htm

På STFs hemsida finns några föreslag på vägar in i Sarek för de som inte är superproffs. http://www.stfturist.se/sv/upptack/Omraden/Lappland/Ny---Laponia/Turforslag/

Det verkar som om man behöver minst en vecka i själva nationalparken om man ska hinna se de centrala delarna, beroende på hur snabbt man vandrar förståss. Jag känner inte riktigt att jag vill springa så jag planerar hellre in några extradagar. Sarek är ju lite speciellt eftersom man måste ha tid på sig att ta sig in i själva parken från civilisationen.
 
Hej,
Jag plannerar själv att börja i abisko i juli-augusti och sen vandra ner och in i sarek. Skulle vara kul med en grupp.

Reg> Riktiga bra länk :)

Rico
 
Senast ändrad:
Jag var också inne på dem sidorna och kollade runt lite, och det verkar finnas en hel del platser för oss som inte är jätte erfarna att gå på. Men för att ta reda på vilka som är intreserade (ber om ursäkt att jag snor din tråd nu zanna :p) så kan ni skicka ett mail till mig på stefan.lannestedt@hotmail.com så får vi försöka planera ihopp oss och höra varandras åsikter om vandringen, datum etc.
 
ytterligare en deltagare

Hej hej!!!
Hittade precis er tråd och tycker det låter jätteroligt!!!
Har ni plats för en tjej till???
Inte jätte-erfaren vandrare, har dock varit ute på en veckas hike runt riksgränsen-beisfjord tidigare och det är ju skitfint där uppe, så vill gärna dit igen!
Övriga intressen är lite kajak, dykning, klättring, alpint m.m. så är öppen för förslag!
mvh anna, 24 år

ps. skickade samma meddelande i ett mail till dig, Stefan.
 
Jag följer gärna med också. Jag något av en novis gällande fjällvandring, men vandrade förra sommaren leden Vakkotavare-Nikkaloukta (inkl guidad topptur på Kebnekaise) och har redan abstinens för mer. Det vore kul om vi kunde träffas innan och lära känna varandra lite.

Mvh

Susanna
 
Det här var en intressant tråd, ser att det är ganska många som planerat att gå tillsammans redan. Om en eller två personer skulle vilja teama för runt 2 veckors korsning av Sarek med några toppturer så är jag intresserad av detta. Exempelvis Fredag - Söndag två veckor senare.

Mvh,
Karl-Johan
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
SaraTommy Vandringssällskap ~20aug Fjällvandring 5
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
moa_k40 Vandringssällskap i augusti Fjällvandring 2
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
Fröken Hilleberg Vandringssällskap Sarek Fjällvandring 3
Knallarn Vandringssällskap nu till helgen, Triangeln Fjällvandring 0
Fareskog Vandringssällskap v31, Ritsem / Gränsleden Fjällvandring 0
Sickansmatte Vandringssällskap alt turtips! Fjällvandring 3
JosefinaA Vandringssällskap v31 t.ex. Kungsleden Fjällvandring 3
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
Niklas Stockholm Vandringssällskap i Sarek Fjällvandring 0
valtersson Vandringssällskap v 36-37 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 0
Luna111 Vandringssällskap v 33-34 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 10
giFuh Vandringssällskap sökes! Fjällvandring 0
elin.m.johansson Vandringssällskap Jämtlandstriangeln (och runt de krokarna) med kort varsel! Fjällvandring 1
jörgen hellsten Vandringssällskap sökes v36 Fjällvandring 0
Theddy Vandringssällskap sökes Fjällvandring 0
Rombo Vandringssällskap Sulitelma-Sarek Fjällvandring 2
helena.w Vandringssällskap Jotunheimen i sommar? Fjällvandring 5
kjpil Vandringssällskap med toppturer i Sarek 2011 Fjällvandring 14
_Maggan Vandringssällskap sökes: Rapadalen V31 Fjällvandring 0
Enlund88 Vandringssällskap? Fjällvandring 1
Vildvittra Vandringssällskap Fjällvandring 5
efred Vandringssällskap Sarek. Högre tempo Fjällvandring 20
efred Vandringssällskap Sarek. Lugnt tempo Fjällvandring 0
erixon Vandringssällskap sökes Fjällvandring 8
blåsippan5 vandringssällskap i sommar? Fjällvandring 1
thegedd Vandringssällskap...... Fjällvandring 3
alfons9 Vandringssällskap sökes Fjällvandring 13
magnus ul Reseberattelse - Sarek 2010 Fjällvandring 5
shadowfire Film från Helags 2010 Fjällvandring 2
Johan P Sarek Sep 2010 Fjällvandring 9
Kortelainen Sarek/Kungsleden/2010/Hjälp! Fjällvandring 4
dHANScan Kvikkjokk med tåg & buss – hur komma dit söndag 4 juli 2010? Fjällvandring 11
Moxer Vandrings kompis i början av Maj 2010? Fjällvandring 2
landonia Någon som har tips på tur i svensk-norska fjällen under juli månad 2010? Fjällvandring 6
negativ Feedback på planerad rutt Sarek Sommaren 2010 Fjällvandring 58
kebabmaskin Feedback på vandring Helags/Bunnerfjällen/Storådörren 2010 Fjällvandring 4
såg tur sommar 2010 Fjällvandring 3
robinhaag Kebne Mars 2010 Östra leden ?? Fjällvandring 8
empire Fjällräven Classic 2010 Fjällvandring 50

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.