Vandringssällskap sensommar 2010??

Hej!

skulle vilja ge mig ut och vandra nästa sensommar men har få kompisar med samma intresse.
Tänkte att här kan man kanske hitta någon lr några???
har inte tittat så mycket på vart jag vill men sarek dyker upp i mina tankar ibland..=)
skulle vilja vara ute en vecka lr nåt sånt, tänkte mig runt aug-sep kanske.
nu tänker ni att gud vad hon är ute i god id..??=) men det krävs ju lite planering och sen måse jag ju hitta någon att vandra med...

Hör av er./sanna
 
MIn inställda Sarek-resa har varit ett årligt, återkommande tema just därför att det aldrig går att synka med vännerna så varför inte hänga med någon helt okänd? Kan ju inte bli sämre än inställt. September tror jag på.

/Calle
 
Samma sitts!

Hejsan.
Jag känner att vi sitter mer eller mindre i samma sitts, jag har många vänner, men inte många som vill ut på äventyrs resor, för dem är det charter till cypern som gäller. Nu vet jag ju inte hur stor vana du har av vandring, du kanske är en erfaren vandrare.. Jag har ingen större erfarenhet av just vandring, dock har jag en del erfarenhet av att resa själv framför allt på cykel.

Jag sitter faktiskt just nu och planerar min första vandrings resa till Kebnekaise till våren nästa år. Tänkte vandra själv, då jag ser det som en större utmaning och för att jag helt enkelt inte har något emot att resa just själv. Sarek låter spännande! Det är väl nånting som man måste uppleva nångång.

Hör gärna av dig om planerna realiseras. Om inte så reser jag nog dit själv förr eller senare.

MvH: Peter
 
svar zanna_84

hej!
det skulle vara trevligt med sälskap.

jag ska gå rallarleden i juli. men det skulle vara trevligt att göra en tur i sep-okt också.

så om jag inte ha gjort mig riktigt illa så hänger jag med.
vi kan bolla lite fram och åter här tycker jag.
 
Har precis samma dilemma som övriga. Hade faktiskt tänkt mig att ge mig ut i Sarek 2010 själv men gör det mer än gärna med en likasinnad.
 
I would be up for it. I'm Irish, I live in Sweden, I am an experienced walker and mountaineer who finding it very difficult to find somebody to walk and camp with. I live in the Stockholm area and have all the gear including an array of suitable tents.

Please give me a buzz if you are interested.


Rory.

P.S. I speak Swedish but not that well and I write it terribly.
 
hej!!

vad kul om vi kunde bli några..=) jag håller fortfarande mina planer vid liv... min tanke är att vandra i aug. och jag är ingen erfaren vandrare...=) vore kul om man kunde planer lite mer... hur långt och när ??

MVH/sanna
 
Har varit intressad av en höstvandring "där uppe" ändå sedan jag skidade i Abisko trakten, Så jag tycker definitivt det låter intressant och jag följer gärna på. =)

Markus
 
Låter kul

Det är ju alltid kul att träffa lika sinnade och om någon känner sig manad att planera något så är det sanolikt att jag följer med ut å knallar
 
hej!!

vad kul om vi kunde bli några..=) jag håller fortfarande mina planer vid liv... min tanke är att vandra i aug. och jag är ingen erfaren vandrare...=) vore kul om man kunde planer lite mer... hur långt och när ??

MVH/sanna
För att svara på dina frågor också.

Slutet av augusti eller början av september brukar väl rekomenderas iaf?. För jag personligen spelar det ingen större roll när. Hur långt tycker jag inte heller spelar så stor roll. Men har man åkt upp dit så tycker jag man ska gå några dagar åtminstone. Nu vet du mina åsikter iaf =)
 
Jag skulle också gärna vilja följa med om det går för sig. Det är inte så lätt att få med sig kompisar på sånt här och jag känner inte att jag är tillräckligt duktig för att ge mig ut ensam heller. Dessutom är det ju betydligt trevligare med sällskap.

När det gäller tiden så kan jag när som helst under sensommaren.

Ylva
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
SaraTommy Vandringssällskap ~20aug Fjällvandring 5
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
moa_k40 Vandringssällskap i augusti Fjällvandring 2
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
Fröken Hilleberg Vandringssällskap Sarek Fjällvandring 3
Knallarn Vandringssällskap nu till helgen, Triangeln Fjällvandring 0
Fareskog Vandringssällskap v31, Ritsem / Gränsleden Fjällvandring 0
Sickansmatte Vandringssällskap alt turtips! Fjällvandring 3
JosefinaA Vandringssällskap v31 t.ex. Kungsleden Fjällvandring 3
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
Niklas Stockholm Vandringssällskap i Sarek Fjällvandring 0
valtersson Vandringssällskap v 36-37 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 0
Luna111 Vandringssällskap v 33-34 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 10
giFuh Vandringssällskap sökes! Fjällvandring 0
elin.m.johansson Vandringssällskap Jämtlandstriangeln (och runt de krokarna) med kort varsel! Fjällvandring 1
jörgen hellsten Vandringssällskap sökes v36 Fjällvandring 0
Theddy Vandringssällskap sökes Fjällvandring 0
Rombo Vandringssällskap Sulitelma-Sarek Fjällvandring 2
helena.w Vandringssällskap Jotunheimen i sommar? Fjällvandring 5
kjpil Vandringssällskap med toppturer i Sarek 2011 Fjällvandring 14
_Maggan Vandringssällskap sökes: Rapadalen V31 Fjällvandring 0
Enlund88 Vandringssällskap? Fjällvandring 1
Vildvittra Vandringssällskap Fjällvandring 5
efred Vandringssällskap Sarek. Högre tempo Fjällvandring 20
efred Vandringssällskap Sarek. Lugnt tempo Fjällvandring 0
erixon Vandringssällskap sökes Fjällvandring 8
blåsippan5 vandringssällskap i sommar? Fjällvandring 1
thegedd Vandringssällskap...... Fjällvandring 3
alfons9 Vandringssällskap sökes Fjällvandring 13
magnus ul Reseberattelse - Sarek 2010 Fjällvandring 5
shadowfire Film från Helags 2010 Fjällvandring 2
Johan P Sarek Sep 2010 Fjällvandring 9
Kortelainen Sarek/Kungsleden/2010/Hjälp! Fjällvandring 4
dHANScan Kvikkjokk med tåg & buss – hur komma dit söndag 4 juli 2010? Fjällvandring 11
Moxer Vandrings kompis i början av Maj 2010? Fjällvandring 2
landonia Någon som har tips på tur i svensk-norska fjällen under juli månad 2010? Fjällvandring 6
negativ Feedback på planerad rutt Sarek Sommaren 2010 Fjällvandring 58
kebabmaskin Feedback på vandring Helags/Bunnerfjällen/Storådörren 2010 Fjällvandring 4
såg tur sommar 2010 Fjällvandring 3
robinhaag Kebne Mars 2010 Östra leden ?? Fjällvandring 8
empire Fjällräven Classic 2010 Fjällvandring 50

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.