Vandringssällskap Sarek. Högre tempo

Detta är en uppföljare från denna tråd om vandringssällskap i sommar. http://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=58684

Önskemålen spretade lite så nu försöker jag styra upp det genom att göra två grupper. Denna grupp är till för de som vill ha ett lite högre tempo. Med det menar jag inte några fjälljägarfasoner utan fortfarande ett tempo som de flesta klarar av bara man har lite fjällvana och lite grundkondition. Anmäl intresse så försöker vi få ihop något. Eventuellt kan det kanske gå att samköra med den andra gruppen.

Mitt förslag på tid är de första veckorna i augusti.

Om vandringen blir av kommer jag att delta i denna grupp. Hoppas att fler ansluter sig. Nu kommer jag att ha semester ett par veckor så min aktivitet kommer inte att vara så hög ett tag.
 
Vandring i sommar

Hej! Jag vill gå med! Har planerat att vandra i fjällen i flera år men inte hittat någon att vandra med. Vore verkligen jättekul om det äntligen kan bli av. Jag är van vid tuff träning så ett lite högre tempo passar bra.
 
Vandring i Sarek

Hej!
Jag skulle också väldigt gärna följa med! Jag har haft funderingar på att vandra i Sarek i början av augusti, ca 10 dagar med start v. 31 eller helst v.32. Jag har god fjällvana men få vänner med samma intresse... Har läst igenom tidigare tråd och det verkar vara fler som sitter i liknande båt, så det skulle va jättekul om man blev en liten grupp.
 
Juli någon?

Jag är också intresserad av sarek, någon som är intresserad av att starta runt 15 juli? Tänkte en tur kvikkjokk - ritsem via rapadalen och upp genom sarek.
 
Hej! Finns det fortfarande intresse för det här? Funderar lite på olika alternativ. Hade gärna kört på något tidigare.

Hej! Jag vill gå med! Har planerat att vandra i fjällen i flera år men inte hittat någon att vandra med. Vore verkligen jättekul om det äntligen kan bli av. Jag är van vid tuff träning så ett lite högre tempo passar bra.
När funderade du på att vandra?
 
Sarek i juli

Hej,

det verkar som om de flesta här vill vandra i början av augusti. Finns det någon/några som kan tänka sig en vandring kring mitten av juli? Vad sägs om sträckan Saltoluokta-Sitojaure-Basstavagge-Algavagge?

/Henrik
 
Padjelantaleden..

... med några toppar, tex Ahhka hade jag tänkt . Jag brukar ligga på runt 3-4 mil/dag. Någon sugen? Har redan varit i Sarek, men gör gärna avstickare då det är ett fint område.

Jag kan v29, 31, 33, ev stuva om så kan jag v32 istället för 31.
 
Anmäler mitt intresse jag med. Gillar lite högre tempo och ser med glädje flera här som verkar vara inne på samma linje.

Vore kul om vi kan hitta en gemensam vecka för en Sarektur i slutet av sommaren.
 
Jag föreslår att jag, MartinR, och Joakim bryter oss ur den här tråden och diskuterar vidare i effektivare medium. Som jag förstår Rombos inlägg är du intresserad av en något tidigare tur än vi. Men säg till om du vill haka på. För övriga är självklart inte loppet kört utan flika bara in om ni är intresserade.
 
Jag läste nog lite dåligt högre upp - det var inte meningen att utesluta någon. MEN: Den här tråden kommer från en annan tråd och diskussionen har gått på halvfart sen i januari (jag hade hunnit ge upp). Ska det bli av något är det dags att byta taktik och formera en grupp nu och köra igång planeringen och det tror jag inte funkar att göra i en öppen tråd- då kommer nya personer droppa in då och då och till slut blir det en enda röra

Alltså: skicka ett meddelande till mig så addar jag er på Facebook och bjuder in till evenamanget. Jag kommer inte utesluta någon utan alla som vill får vara med.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fröken Hilleberg Vandringssällskap Sarek Fjällvandring 3
Niklas Stockholm Vandringssällskap i Sarek Fjällvandring 0
Rombo Vandringssällskap Sulitelma-Sarek Fjällvandring 2
kjpil Vandringssällskap med toppturer i Sarek 2011 Fjällvandring 14
efred Vandringssällskap Sarek. Lugnt tempo Fjällvandring 0
SaraTommy Vandringssällskap ~20aug Fjällvandring 5
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
moa_k40 Vandringssällskap i augusti Fjällvandring 2
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
Knallarn Vandringssällskap nu till helgen, Triangeln Fjällvandring 0
Fareskog Vandringssällskap v31, Ritsem / Gränsleden Fjällvandring 0
Sickansmatte Vandringssällskap alt turtips! Fjällvandring 3
JosefinaA Vandringssällskap v31 t.ex. Kungsleden Fjällvandring 3
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
valtersson Vandringssällskap v 36-37 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 0
Luna111 Vandringssällskap v 33-34 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 10
giFuh Vandringssällskap sökes! Fjällvandring 0
elin.m.johansson Vandringssällskap Jämtlandstriangeln (och runt de krokarna) med kort varsel! Fjällvandring 1
jörgen hellsten Vandringssällskap sökes v36 Fjällvandring 0
Theddy Vandringssällskap sökes Fjällvandring 0
helena.w Vandringssällskap Jotunheimen i sommar? Fjällvandring 5
_Maggan Vandringssällskap sökes: Rapadalen V31 Fjällvandring 0
Enlund88 Vandringssällskap? Fjällvandring 1
Vildvittra Vandringssällskap Fjällvandring 5
zanna_84 Vandringssällskap sensommar 2010?? Fjällvandring 48
erixon Vandringssällskap sökes Fjällvandring 8
blåsippan5 vandringssällskap i sommar? Fjällvandring 1
thegedd Vandringssällskap...... Fjällvandring 3
alfons9 Vandringssällskap sökes Fjällvandring 13
Pohman Sarek kamvandring Fjällvandring 0
erika79 Fjällvandring i Sarek hösten 2025 Fjällvandring 5
Wotan88 Reseplanering: Sarek-tur sep-okt Fjällvandring 16
RosalieK Hur svår är vandringen aktse till skierfeklippan? Fjällvandring 6
kjpil Fjällvandring med barnen i Sarek Fjällvandring 12
Materialaren Vandringsbetraktelser i relation till Kvenslers ’Sarek’ Fjällvandring 3
OscarT Tältplats nära Nammasj Fjällvandring 0
Moga Sarek 12 dagar med stopp halvvägs för proviant? Fjällvandring 9
Get1 Första Sarekturen! tips och åsikter på planerad rutt. Fjällvandring 47
apkungen Bestiga nordtoppen i Sarek norrifrån Fjällvandring 3
553344 Frågor om Sarek- och padjelanta-tur med bla Álátjåhkkå Fjällvandring 7
mikael.johansson Platån mellan Jågåsjgaskajiegna och Oarjep Oalgásjjiegna Fjällvandring 15
kjpil Fjällvandring genom Sarek med små barn Fjällvandring 20
Gupta2 synpunkter på Sarekvandring Fjällvandring 18
Merckx Sarek II Fjällvandring 3
Merckx Sarek Fjällvandring 0
kmsellin Status i Sarek just nu.. Fjällvandring 5
Materialaren Upphittad Garmin-enhet i Sarek Fjällvandring 13
Pohman Sarek helikopter ut o in Fjällvandring 19
Stignötaren Går det att passera genom Akkavagge i Sarek utan glaciärvandring? Fjällvandring 3
HellenS Vandra själv i Sarek augusti Fjällvandring 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.