Vandringssällskap v 33-34 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta)

Hej!

Jag är en 24 årig tjej med stort friluftsintresse. Jag har fjällvandrat fyra somrar i rad och står nu utan vandringssällskap. Tänkte gå Abisko - nikkaloukta i slutet av augusti och hade varit kul att inte gå ensam. Jag tänker mig någon/ några i min ålder(ungefär) och som inte är helt oerfaren av vandring(är själv inte så erfaren att jag vågar mig på att "guida" en nybörjare). Funderar på att gå upp på Kebnekajse när jag ändå är där också:)

Kanske någon som kan tänka sig att slå följe någon dag eller hela vägen?

/Sofie

PS. Bor i stugorna-ej i tält. Tycker det är skönt att komma undan vind, regn och ev kyla på natten. Dessutom är det så tungt att bära all utrustning för att tälta. DS
 
Hej!
Jag är också 24 och har tänkt gå abisko-nikkaloukta nu i augusti. Jag är ledig v32,33. Skulle gärna göra sällskap om det fungerar med datumen! :)

/Caroline
 
Hej! Vad kul att du vill vandra ihop med mig! Jag och en kompis ska dock till Gotland 4-10 augusti, vilket är nästan hela v 32. Är tillbaka i Göteborg, där jag bor, på lördagen v 32 och kan åka upp tidigast söndagen. Alltså kan jag inte börja gå förrän tidigast mån v. 33. Själva turen tar ju en vecka väl så det blir väl tajt för dig?

Sofie
 
fjällen

Hej!

Vad bra att jag hittade hit! Jag vill fjällvandra med någon/några, har själv gått kungsleden flera gånger och även uppför Kebnekaise. Bor gärna i stuga, men tält funkar också. Är ledig vecka 33, 34. Bor i Sthlm och har rest en del.
 
Tänk även på att Fjällräven Classic startar nu på fredag (pågår 9-16/8). Inte för att det blir brist på stugplatser, men det blir mer folk längs leden och i Abisko och vissa uppskattar ju inte det.

Hoppas att ni får en underbar vandring!
 
Vet inte riktigt om jag förstår din fråga. Svarar iaf på det jag tror du undrar.

Eftersom jag inte vill bo i tält utan föredrar stuga(mycket pga problem med axlarna vilket gör att jag vill bära så lite som möjligt) blir längden på etapperna bestämt av avståndet mellan stugorna. På två etapper(har jag för mig) kan man åka båt för att förkorta etappen och om etapperna ska förkortas så har jag tänkt att jag/jag och mitt resesälsskap bestämmer på plats. Beror på hur trött vi är mm. Vill även upp på Kebnekajse eftersom jag inte varit där tidigare.
 
Hej!

Vad bra att jag hittade hit! Jag vill fjällvandra med någon/några, har själv gått kungsleden flera gånger och även uppför Kebnekaise. Bor gärna i stuga, men tält funkar också. Är ledig vecka 33, 34. Bor i Sthlm och har rest en del.

Hej!!!

Vad kul att du vill vandra de veckorna och eftersom att du skriver här antar jag att du kan tänka dig att gå med mig. Är det någon annan som läser detta där ute så får ni hemskt gärna också hänga på!!! Vilket håll (Abisko till Nikkaloukta eller tvärt om) tycker du är bäst att gå? Är ju helt ny i det området så har inte en aning.

Känner att det börjar bli dags att beställa tågbiljetter.... Jag är på Gotland nu och kommer hem på lördag eller söndag. Vill då gärna hinna packa om hemma några dagar. Hade passat mig att åka kanske onsdag, torsdag sådär. Kan såklart åka redan på tisdagen, men måste fixa en del saker(har inget stormkök, ingen karta mm). Vilken dag måste du senast åka upp för att vara hemma tills du börjar jobba?? igen?
 
Jag måste vara tillbaka senast 26 aug. Jag har vandrat Kungsleden flera varianter men det var genom STF med guide så man behövde inte tänka så mkt på planering. Men jag har bra kondis och är positiv och det är det viktigaste. Bra karta och mat är det väsentliga. Etapperna mellan stugorna är anpassade så att man kan gå en lagom sträcka per dag. Jag åker gärna så tidigt som möjligt alltså vecka 33. När man kommer till Kiruna kan man bestämma mer vilken sträcka man ska gå, det är väldigt bra anpassat.

Vi kanske borde prata på nån chatt eller telefon? Adda mig på facebook om du vill

MVH
Malin Törngren
 
Hallå :)

Jag ska åka till Abisko den 18:de aug så är uppe där den 19:de så går jag till keb sen Nikkaloukta.
Dock sover jag i tält men de funkar ju att tälta brevid stugan så inge problem för mig om du ska sova i stuga.

MVH Daniel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
valtersson Vandringssällskap v 36-37 Kungsleden(Abisko-Nikkaloukta) Fjällvandring 0
JosefinaA Vandringssällskap v31 t.ex. Kungsleden Fjällvandring 3
SaraTommy Vandringssällskap ~20aug Fjällvandring 5
myroribrallan Kvinnligt alt mixat vandringssällskap sökes för Västra leden Kebnekaise v.31 Fjällvandring 3
moa_k40 Vandringssällskap i augusti Fjällvandring 2
Linda G Vandringssällskap sökes i juli Jämtlandstriangeln Fjällvandring 0
Fröken Hilleberg Vandringssällskap Sarek Fjällvandring 3
Knallarn Vandringssällskap nu till helgen, Triangeln Fjällvandring 0
Fareskog Vandringssällskap v31, Ritsem / Gränsleden Fjällvandring 0
Sickansmatte Vandringssällskap alt turtips! Fjällvandring 3
personnvik Söker vandringssällskap från Abisko 2 eller 3 juli till Nikkaluokta via Mormapasset Fjällvandring 1
Niklas Stockholm Vandringssällskap i Sarek Fjällvandring 0
giFuh Vandringssällskap sökes! Fjällvandring 0
elin.m.johansson Vandringssällskap Jämtlandstriangeln (och runt de krokarna) med kort varsel! Fjällvandring 1
jörgen hellsten Vandringssällskap sökes v36 Fjällvandring 0
Theddy Vandringssällskap sökes Fjällvandring 0
Rombo Vandringssällskap Sulitelma-Sarek Fjällvandring 2
helena.w Vandringssällskap Jotunheimen i sommar? Fjällvandring 5
kjpil Vandringssällskap med toppturer i Sarek 2011 Fjällvandring 14
_Maggan Vandringssällskap sökes: Rapadalen V31 Fjällvandring 0
Enlund88 Vandringssällskap? Fjällvandring 1
Vildvittra Vandringssällskap Fjällvandring 5
efred Vandringssällskap Sarek. Högre tempo Fjällvandring 20
efred Vandringssällskap Sarek. Lugnt tempo Fjällvandring 0
zanna_84 Vandringssällskap sensommar 2010?? Fjällvandring 48
erixon Vandringssällskap sökes Fjällvandring 8
blåsippan5 vandringssällskap i sommar? Fjällvandring 1
thegedd Vandringssällskap...... Fjällvandring 3
alfons9 Vandringssällskap sökes Fjällvandring 13
Apelsinjos Vistasdalen - gå i vilken riktning? Fjällvandring 17
Fotmannen Någon med erfarenhet av södra Kungsleden (Sälen - Åre) Fjällvandring 20
suxxid Gå runt/vada över vattendrag längst Kungsleden Fjällvandring 35
Nallo_Gus Abisko - Nikka utanför Kungsleden Fjällvandring 5
JannicaBonn Kvikkjokk till Saltoluokta - transport tillbaka till parkerad bil Fjällvandring 7
Andreas123456 Resa till Kungsleden Fjällvandring 5
ArcBird Kungsleden, Abisko - Kebnekaise Fjällvandring 0
Sussilull Träningsupplägg inför Kungsleden Fjällvandring 14
Mediumviktsvandraren Kungsleden, Abisko-Kvikkjokk augusti-september 2022 Fjällvandring 36
Lindamariaerika Kungsleden 2022- planering Fjällvandring 26
brigas dyr båttransport längs Kungsleden? Fjällvandring 54
Mumfi Feedback på två turer (Salto-Salto via Sarek, Abisko-Nikka utanför KL) Fjällvandring 3
Anneliandersson Tältplatser norr om Kungsleden Fjällvandring 9
Folkhem Kungsleden på 3 veckor, Hemavan-Abisko Fjällvandring 16
coffee_hiker kungsleden STF cabins and Covid restrictions Fjällvandring 9
coffee_hiker Kungsleden - Glutenfri / Gluten Free Fjällvandring 14
erikiiofph7 Myggåtgärder på vandring Kungsleden Nikkaluokta - Vakkotavare Fjällvandring 19
coffee_hiker Kungsleden - Granskning av resplanen Fjällvandring 18
Llama Frågor om alternativ rutt Abisko-Nikkaluokta via Nallo/Unna räita Fjällvandring 9
Sickansmatte Gröna bandet med hund men undvika Kungsleden Fjällvandring 15
vardansaakian Hemavan Ammarnäs i Påsk 2021 Fjällvandring 5

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.