Vandringsleder runt Brösarp

Har läst att det finns andra markerade vandringsleder än Skåneleden runt Brösarp.
T.ex. en gul led söder om verkeån och en blå (tror jag) österut.

Någon som känner till detta? Om ni har en karta får ni gärna maila den till karpaterna@gmail.com så blir jag väldigt glad, TACK!!!

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Det skall finnas en rundled som heter "Verkeån vandringsled"

"Går i en rundslinga mellan Andrarum - Hörröd - Brösarp - Andrarum.

Längd: 44 km.
Upplysningar: Kristianstad Turistbyrå Tel. 044-121988"

Testa

Jodå det finns lite olikfärgade leder vid verkån. Kommer inte ihåg exakt, men har för mig att det finns leder på båda sidor om verkån från Andrarum och fram till åtminstone brösarp ev ända till havet. Vill oxå minnas att det går en gul led söderut från verkån precis väster om brösarp, men kommer inte ihåg var den tar vägen.

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.