Vandring Storlien-Blåhhamaren

Hej!
Jag och pojkvännen ska upp till Jämtland och vandra. Har tidigare vandrat triangeln och vill se något nytt på denna tur. Finns det någon som har gått Storlien-Blåhammaren?
Voret trevligt att veta hur du/ni gick. Var det en bra tur?

Tacksam för svar!

// Anna

Storulvån - Blåhammaren är nog en av de sträckor i fjällen som flest människor har gått. Det är en fin tur, kortare än till Sylarna och med fina utsikter när man kommr upp på höjd.

Vitsen med att gå till Blåhammaren är annars främst den gemansamma middagen på kvällen, det är en höjdare!

Använd sökfunktionen här på Utsidan så hittar du mycket info.

God tur!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej!
Jag har gått jämtlandstriangeln tidigare och ätit på blåhammaren =) Helt fantastisk middag som för övrigt är bokad på årets tur oxå. För att slippa gå samma tur igen (triangeln) så ville vi går storlien-blåhammaren och sen vidare till storulvån. Har dock inte hört någon som gåttfrån storlien till blåhammaren. Var mest nyfiken på hur den strcäan är.

Tack för ditt svar!

// Anna

Slarvigt läst av mig.....
Jag har inte gått från Storlien, men har hört att hela stigningen kommer på slutet.

Tack för ditt svar och bilderna! En sista fråga, gick ni mellan storlien och storvallen? Eller utgick ni från Storvallen. Vi kommer med tåget till storlien. Som jag förstått det är det asfalterad väg mellan storlien-storvallen ca 4 km. Vet du något om det?

// Anna

Hej igen!

Vi gick från Storlien till Storvallen. Vi följde en gammal led, som i en del fall var lite svår att hitta utifråb kartan eftersom en större mängd hus hade byggts och de var inte med på kartan. Men som den gamle chefen för generalstaben sa: Förrrrr den händelse karrrrta och terrrrräng icke överrrrensstämmerrr så gällerrrr karrrrtan,,,,,,,

Du kan se hur vi gick på denna länk http://www.stenfeldt.se/download-filer/j1.jpg

Bertil

Annars gillar jag sträckan från Enafors mot Storulvån. Det var länge sedan jag gick ända fram, men vägen förbi Snasahögarna har jag så färskt i minnet att jag kan rekommendera den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips