Vandring i England

Vi ska åka till England i sommar och undrar om någon har idéer om hur man tar sig bl a från Prestwick söderut mot Lake District sedan upp mot muren över till Lindis Farne och till Edingburg för att åka över till Prestwick igen. Vi har tre barn med oss, 15, 13, 7 år. Tänkte åka tåg, buss och vandra. Tänkte göra detta på ca 10 dagar. Är det en omöjlighet? Frågar er vana vandrare.
Lisa

ev. lite hjälp

jag var förra året och gick west hig w. vi tog antingen tåg eller buss in till glasgow , om du tar buss så hamnar du på busstationen där går det lines till en massa platser jag tror att detta är den enklaste vägen
häls inge

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
jag var förra året och gick west hig w. vi tog antingen tåg eller buss in till glasgow , om du tar buss så hamnar du på busstationen där går det lines till en massa platser jag tror att detta är den enklaste vägen
häls inge

Håller nog med inge. Kolla gärna upp innan ni åker så ni inte hammnar på något pytteställe där det inte går så många bussar/tåg. Och se till att ni har en bra (och aktuell) karta över området... det sparar humöret betydligt!

Ha det så kul och hoppas på bra väder!

Har ni funderat över att hyra bil? Ryanair samarbetar med biluthyrningar på flygplatserna. Annars som de andra säger går det bus och tåg lite överallt.

Upp till Glasgow är lättast då kan ni åka bus o tåg till var som helst. Ett tips är att ta tåget (lokaltrafiken som är orange o svart) från Prestwick.

ha de
A

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips