• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Vandring göteborg?

Någon i gbg som känner för dag & helg vandringar?
Eller vet någon eller några som vill ha sällskap på andra uteaktiviteter?

Jag bor i göteborg och är lite grön på friluftsliv men jag gillar att vara ute. Jag havsfiskar en hel del med min båt, +Springer och går ganska mycket runt om i stan. Men jag skulle gärna vara mer i skogen på lite längre turer.

Glad för alla svar.

Hälsningar, Martin
(Hellre skogen än krogen...)

Gör en sökning här på forumet så hittar du flera trådar mailinglistor m.m. med folk som vill eller som samlas och hittar på saker i grupp.

martinanderssson; sa:

Jag bor i göteborg och är lite grön på friluftsliv men jag gillar att vara ute. Jag havsfiskar en hel del med min båt, +Springer och går ganska mycket runt om i stan. Men jag skulle gärna vara mer i skogen på lite längre turer.

Glad för alla svar.

Hälsningar, Martin

vandring kring göteborg

Hej,
jag har aldrig vandrat i GÖteborg, däremot 12 mil i skåne. jag tänker faktiskt göra det innan sommar ta slut. har du/ni någon plan på helgen vecka 34? (lördag o söndag)?

Mvh
Yang

martinanderssson; sa:

Glad för alla svar.

Hälsningar, Martin

Re: vandringsleder kring

sol.skog; sa:
hej Martin,
vi har en skåneleden här och undrar om ni har liknade leder i Haland?

mvh
Yang

martinanderssson; sa:
Hej, jag har inget planerat för v34 så det kunde gå
fint. Har du nåt förslag på enklare tur?

Info om Hallandsleden sen så kan du beställa en bra broshyr från turistbyrån i Falkenberg eller Varberg.
http://www.falkenberg.se/organisati...allandsleden.4.1f78b68f86b1cb3be7fff6007.html
Finns Höglandsleden i Småland med som är rätt så bra att vandra längs. Samma gäller där att det går att beställa broschyr från turistbyrån men då i Nässjö eller Eksjö

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips