Vandra med mig?!

Hej.

Jag är en relativt oerfaren men positiv vandrare som ser fram emot en aktiv sommar. Mitt problem är att mina vänner inte är lika entusiastiska över att spendera sin semester i tält. Jag är lärare, så jag har tid att ta mig ut och vandra när helst jag får sällskap till det. Mina planer för sommaren har varit att vandra padjelantaleden vilket vore otroligt kul, men även andra vandringar är givetvis av stort intresse. Jag har all utrustning som behövs i form av triangakök och tält, så det enda jag tror mig behöva är sällskap för att göra det hela mer njutbart.

Hoppas att det finns någon där ute som har samma intresse som jag, och som dessutom skulle vara intresserad av att spendera ett par dagar i mitt sällskap. Jag är glad, positiv och gillar att lära känna nya människor, och ser gärna att du är något liknande. Större sällskap som redan har planer, men som skulle kunna ta med även mig är givetvis även det bara roligt.

Hoppas höra av er.
Mathias Andersen

Vandring v 30?

Hej!

Jag är barnfri vecka 30 och hade gärna velat ta en liten vandringstur. Har själv funderat på Grövelsjön el Norge men är öppen för förslag. Är 38 år, norrlänning men boendes i Lidköping/Göteborg och är rätt lätt att ha att göra med. Tält, stuga spelar ingen roll, vill bara upptäcka och njuta av naturen och nya bekantskaper:)

Är planerna satta än?

Mvh
Sara

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Hej!
Jag är mycket intresserad av att följa med på en vandring. Jag är nybörjare och har aldrig vandrat förut och min kondition är inte heller den bästa, men jag är en positiv och glad tjej på 27 år bosatt i Eskilstuna. Jag kan mellan vecka 30-32. Jag hoppas på att hitta vandringssällskap, annars ger jag mig iväg på en ensamvandring helt enkelt.

Tjo.
Vi är 3 Pers (+2 hundar) som sticker till falkvålen (Jämtlandsfjällen, nordöst ljungdalen) den 13/7, om det är något som kan locka. Har 1 tältplats över som det är nu, annars får det ordnas med 1 tält till.
Vår plan är att kolla fisket i tjärnarna där och allmänt njuta.
Bara att hojta till om det är någon som är intresserad.
/Pierre

Vad kul! Vad har du för önskemål om vandring? Plats? Tid?

/Sara

Mitt enda önskemål är att uppleva fjällvandring, Grövelsjön som du skrivit om skulle fungera utmärkt. Bilder som finns därifrån är jättevackra! Jag kan tänka mig både kortare och längre turer, kortare än tredagars låter lite tråkigt, längre än sjudagars är lite långt. Jag önskar vecka 30 men 31 och 32 går också. Vad tänker du?

Grövelsjön

Kan varmt rekommendera Grövelsjön. Bra ställe att inleda en vandringskarriär på.

Skulle ni hamna där v30 och ser ett silver/grönt fjällräven kupoltält på Norgesidan, så knacka på och säg hej vettja.

Go tur.

Tjo.
Vi är 3 Pers (+2 hundar) som sticker till falkvålen (Jämtlandsfjällen, nordöst ljungdalen) den 13/7, om det är något som kan locka. Har 1 tältplats över som det är nu, annars får det ordnas med 1 tält till.
Vår plan är att kolla fisket i tjärnarna där och allmänt njuta.
Bara att hojta till om det är någon som är intresserad.
/Pierre

Det lät ju jättetrevligt, men jag fixar inte just det datumet, skulle varit en vecka senare ju:) Lycka till med turen!
/Sara

Mitt enda önskemål är att uppleva fjällvandring, Grövelsjön som du skrivit om skulle fungera utmärkt. Bilder som finns därifrån är jättevackra! Jag kan tänka mig både kortare och längre turer, kortare än tredagars låter lite tråkigt, längre än sjudagars är lite långt. Jag önskar vecka 30 men 31 och 32 går också. Vad tänker du?

Jag mailar dig, så kan vi pratas vid!

/Sara

Å Clownfish, om du hänger en röd ballong i ditt tält, lovar jag att knacka på :)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips