Vandra hela kungsleden

Planerar att vandra hela Kungsleden i framtiden. Söker all information, tips, råd, länkar, bilder, hemsidor m.m som handlar om att vandra hela sträckan 50 mil.

Har ni gjort denna bedrift själva? Berätta om era erfarenheter. Allt mottages tacksamt!

Ha det bra utsidan vännner

mvh Niklas

Har vandrat från Abisko till Kvikkjokk. Hade bra hjälp av Grundstens böcker "Vandra Kungsleden 1 & 2". Denna sträcka har det skrivit metervis om bla här på forumet. Leta bland gamla länkar. Hittar du specifika frågor så får du gärna maila mig.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
skogsvakt; sa:
Planerar att vandra hela Kungsleden i framtiden. Söker all information, tips, råd, länkar, bilder, hemsidor m.m som handlar om att vandra hela sträckan 50 mil.

Har ni gjort denna bedrift själva? Berätta om era erfarenheter. Allt mottages tacksamt!

Ha det bra utsidan vännner

mvh Niklas

Jag har gått hela leden i tre etapper. Med facit i hand; inga problem! Sträckan Kvikkjokk-Ammarnäs upplevs kanske av många som knepig pga att det saknas många stugor och provianteringsställen men det är helt OK med det som finns. Dvs Kvikkjokk-Jäkkvik-Adolfsström-Ammarnäs.

Har man med sig mat för max fem dagar så klarar man sig långt, speciellt om man har en maxpackning under 25 kg. Tält behövs egentligen bara mellan Kvikkjokk-Ammmarnäs.
Arjeplogfjällen är underskattade!

MVH

tack! jag kommer gå med en kamrat och vi kommer bära med tält, men ni tror alltså att det går bra att bara bära med sig mat åt ca 5 dar i sträck innan det finns bra ställen att fylla på?
vill helst undvika en maxpackning på mer än 20-22 kg.

tack för tips vänner!

skogsvakt; sa:
tack! jag kommer gå med en kamrat och vi kommer bära med tält, men ni tror alltså att det går bra att bara bära med sig mat åt ca 5 dar i sträck innan det finns bra ställen att fylla på?
vill helst undvika en maxpackning på mer än 20-22 kg.

tack för tips vänner!

Inga problem.
Finns käk att köpa i Ammarnäs, Jäckvik, Kvikkjokk, Saltoluokta och även i vissa STF-stugor efter Kungsleden. Kolla på STFs sida vilka som har proviant.

/Ulf

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips