Val av tunn dunjacka?

Jag har provat haglöfs essens och gillade inte alls den, provade vid samma tillfälle även klättermusen liv downsweater. Klättermusen tröjan var helt underbar, och det var den jag köpte.

Kvaliten på sömmarna på haglöfsen var dåliga. Även yttertyget kändes alldeles får tunt. Tycker personligen att haglöfs produkter bara blir sämre och sämre.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Klättermusens Liv downsweater är otroligt skönt. Känns som att ha en riktigt mysig sovsäck på sig.

Jag har en Patagonia down sweater vest. Den har släppt en del dun, värmer inte så mycket men känns välgjord i övrigt och bygger inte så mycket under en skaljacka. Den finns som jacka med olika dragkedjor och med eller utan huva.

Dagligen använder jag en Marmot Ama Dablam jacka som jag tycker väldigt mycket om. Inte lika skön som Klättermusens kanske men välgjord och relativt tålig för sin vikt.

Köpte nyss en Mountain Hardwear Kelvinator med huva. Har haft den varje dag i 2v nu och den är underbar! Smidig , varm och bra på alla sätt.

Hur den håller i längden vet jag föratåss inte ännu...

Har en pattagonien med huva å är väl hyffsat nöjd men skulle jag köpa en ny så skulle det bli en klättermusen.

Måste det vara dun så behöver du inte läsa detta.

Jag och mitt hjärtas ros har vars en Arcteryx Atom. En av de bästa jackor jag haft. Frun har i princip inte använt någon annan jacka (oavsett årstid) sedan hon fick sin för 1,5 år sedan.
Fast det är ju inte dun.
Och så har den huva...........

The North Face La Paz

Köpte denna (i grönt dock)

http://www.sportamore.se/produkt/33247-the-north-face-m-la-paz-hooded-jacket-m-svart

Har haft den var dag i tre veckor och jag förundras över hur bra den är. Tycker den står emot både regn och vind bättre än min Peak Performance Gore-tex skaljacka.
Jackan är lätt och smidig och går att packa ner i sin egen ficka. Passa på nu när det är utförsäljning. Bättre dunjacka för dom pengarna hittar du absolut inte!

Dock saknar den innerfickor, ett minus tycker jag!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips