Tunn dunjacka!? råd önskas

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har en PHD Minumus med huva. Jag bad dem sy fast huvan vid beställningen. Ett tips, om man inte vill ha den avtagbar. Jag vill alltid ha huva när jag har dunjacka :).

Framfickorna har inga dragkedjor, så kalluft kan komma in i fickan och där är det bara ett tunt nylontyg. Jag vet inte hur mycket det påverkar, men jag tycker att det är underligt att man lägger ner pengar på varma material, och sedan öppnar upp för kalluft på det viset. Det kanske inte gör nån skillnad. Jag vet inte. Tycker bara att det verkar konstigt.

Jättebra jacka då den är så packbar. Jag har den i en vattentät komprimerbar påse med rullstängning. Den blir jätteliten. Använder den på rast antingen istället för skaljacka, eller utanpå. Innanför bara om det är vått i luften.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips