http://www.lundhagsfabriksbutik.se/article/syncro_light?attr1_id=77#.U-EbkFa-Kxw
Syncro Light för endast 2700kr!
Ord pris 4500kr, tänkte bara tipsa
Syncro Light för endast 2700kr!
Ord pris 4500kr, tänkte bara tipsa
Jag upplever att membrankängor blir tunga eftersom det fodret "suger upp" fukt/väta och enligt mig i princip omöjliga att torka under "fältförhållanden". .
Är verkligen de flesta membrankängor, typ meindl, fodrade med något annat än läder och goretex (förutom i skaften då)?
På jobbet har jag stihl sågskyddskängor med membran och det tar två veckor att torka ur dom. Jag måste ha två par att byta med för att kunna ha någorlunda torra skor.
Det jag kan säga om Professionell High är att de är fodrade med neopren som inte suger åt sig vatten.
Den vadderade delen på Lundhagsen suger inte åt sig fukt, men på de andra är de som en svamp.
Ja. Olika typer av kallskum med slutna celler.
Om man ska utgå från tråden är Lundhags det enda skoföretaget som kan göra fodrade och vadderade delar på sina skor som inte suger åt sig fukt. Det verkar ju oerhört märkligt. Är det någon patenterad teknik de använder? Man tycker ju att andra företag som vill göra delar av sina kängor vadderade borde använda någon liknande teknik.
Om man ska utgå från tråden är Lundhags det enda skoföretaget som kan göra fodrade och vadderade delar på sina skor som inte suger åt sig fukt. Det verkar ju oerhört märkligt. Är det någon patenterad teknik de använder? Man tycker ju att andra företag som vill göra delar av sina kängor vadderade borde använda någon liknande teknik.