Vakna på höjd

Om jag befinner mig på över 3500 meter vaknar jag tyvärr inte av min Suunto. Ar det möjligtvis någon som har förslag på en väckarklocka som har en betydligt högre ljudeffekt? Det finns dock vissa andra krav, tex låg vikt och liten och allt det vanliga i dessa sammanhang.

Michael

Mobil

Min mobil har en mycket ilsken signal när man kopplar in alarmklockan. Alarmklockan kan man ha på utan att mobilen är på för övrigt. Mobilen är dessutom relativt vatten och stöttålig (Siemens ME 45).

Vanliga reseväckarur är också rätt ljudstarka jämfört med en armbandsklocka. Många fickradioapparater har inbyggd väckning.

Thure

Aktuellt

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!
Ficka

Har samma problem om man inte sätter den i fickan vid huvet på sovsäcken. Eller sätter den i snörningen vid huvan, insidan.

Under mössan

Du har säkert en toppluva på dig när du sover på 3500+. Lägg armbandet platt längs huvudet och dra på luvan över alltihop.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips