DD Hammocks SL Pathfinder

Jag är ute efter ett väderskydd att använda sommartid som har en mycket låg vikt. ( I vanliga fall använder jag Hilleberg Unna ).
Önskvärt vore att höra erfarenhet och/eller tankar kring nedanstående produkter:
Möjligheten finns att köpa Hilleberg-produkter ( till ett betydligt högre pris ):
Mycket viktigt är att nätet även håller knott ute.
Jag mottar gärna förslag på andra märken. Mina krav är myggnätstält med tältbotten som håller även knott ute och en tarp. Vikten bör inte vara mycket mer än 1 kg.
 
Varför inte ett mesh innertält till unna som kan sätts upp utan yttertält med dom befintliga stänger du har, och en tarp till det. Då har du också två olika innertält som kan kombineras efter väder och årstid.
Och självklart en tarp från HB ;)
 
Varför inte ett mesh innertält till unna som kan sätts upp utan yttertält med dom befintliga stänger du har, och en tarp till det. Då har du också två olika innertält som kan kombineras efter väder och årstid.
Och självklart en tarp från HB ;)
Det blir mycket tyngre än 1 kg. Därför faller det bort. Men tack för tipset.
 
Jag är ute efter ett väderskydd att använda sommartid som har en mycket låg vikt. ( I vanliga fall använder jag Hilleberg Unna ).
Önskvärt vore att höra erfarenhet och/eller tankar kring nedanstående produkter:
Möjligheten finns att köpa Hilleberg-produkter ( till ett betydligt högre pris ):
Mycket viktigt är att nätet även håller knott ute.
Jag mottar gärna förslag på andra märken. Mina krav är myggnätstält med tältbotten som håller även knott ute och en tarp. Vikten bör inte vara mycket mer än 1 kg.
Pathfinder SL funkar fint och även mot knott. Lite pilligt med den lilla pinnen i aktern. Deras tarp har jag inte eftersom jag redan ägde en annan (och tyngre).

//J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
vindman Hennessy Hammocks via England Bo och sova 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.