Vakna på höjd

Om jag befinner mig på över 3500 meter vaknar jag tyvärr inte av min Suunto. Ar det möjligtvis någon som har förslag på en väckarklocka som har en betydligt högre ljudeffekt? Det finns dock vissa andra krav, tex låg vikt och liten och allt det vanliga i dessa sammanhang.

Michael

Mobil

Min mobil har en mycket ilsken signal när man kopplar in alarmklockan. Alarmklockan kan man ha på utan att mobilen är på för övrigt. Mobilen är dessutom relativt vatten och stöttålig (Siemens ME 45).

Vanliga reseväckarur är också rätt ljudstarka jämfört med en armbandsklocka. Många fickradioapparater har inbyggd väckning.

Thure

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Ficka

Har samma problem om man inte sätter den i fickan vid huvet på sovsäcken. Eller sätter den i snörningen vid huvan, insidan.

Under mössan

Du har säkert en toppluva på dig när du sover på 3500+. Lägg armbandet platt längs huvudet och dra på luvan över alltihop.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips