Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vätternrundan landsvägstävling med mtb?
- Trådstartare Berglind
- Start datum
Låt bli att täcka över den! Inser du inte hur mycket det kommer att psyka folk när du kör om dom på en hoj som skriker "BILTEMA"? 
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Tumbleweed; sa:Låt bli att täcka över den! Inser du inte hur mycket det kommer att psyka folk när du kör om dom på en hoj som skriker "BILTEMA"?![]()
Jag kanske kan be om spons från biltema... med STÖRRE dekaler med carbonbakgrund... eller skall vi starta ett Biltemateam?...lol... // T
Re: Biltema Streamer
Tempostyre är inte tillåtet på Vätternrundan.thomalin; sa:jag har också en mtb som jag tänkte skulle bli en racer... tempostyre, slicks, kanske en stel framgaffel...
Re: Re: Biltema Streamer
Ja du ser... nu MÅSTE jag köpa ny hoj... säkert en konspiration av cykelhandlarna... skämt åsido... tack för infot...//T
haskell; sa:Tempostyre är inte tillåtet på Vätternrundan.thomalin; sa:jag har också en mtb som jag tänkte skulle bli en racer... tempostyre, slicks, kanske en stel framgaffel...
Ja du ser... nu MÅSTE jag köpa ny hoj... säkert en konspiration av cykelhandlarna... skämt åsido... tack för infot...//T
Nja, måla räcker nog som sagt inte. Men med en sån här http://www.ladyada.net/make/spokepov/ kommer garanterat vilken skitcykel som helst att bli kung på rundanBerglind; sa:haha aaa frågan är om målande gör den så mycket snyggare, springa runt i butiker och hämta gratis stickers är ju en annan idé, en tolv stycken så lär man lyckats täcka över biltema loggan! =p
//Anders
Ställer min fråga här så att vi slipper en massa olika lika dana trådar..
Har också tänkt ta mig runt vättern i sommar på min hybrid (crescent logic 400). Tänkte slänga på ett par smalare och mindre mönstrade däck på den, typ continental grand prix 4000. Men till så smala däck (23-622) så antar jag att man bara hittar slangar med racerventil(?) Men funkar mina fälgar gjorda för vanliga standardventiler för de ventilerna eller är racerventilerna för smala eller nåt så det kommer in skit i hjulet? Kan det tänkas uppstå andra problem? Fälgen är 19-622 så den borde väl klara av däcken? Nu sitter det 37-622 på.
Tacksam för svar,
//Daniel
Har också tänkt ta mig runt vättern i sommar på min hybrid (crescent logic 400). Tänkte slänga på ett par smalare och mindre mönstrade däck på den, typ continental grand prix 4000. Men till så smala däck (23-622) så antar jag att man bara hittar slangar med racerventil(?) Men funkar mina fälgar gjorda för vanliga standardventiler för de ventilerna eller är racerventilerna för smala eller nåt så det kommer in skit i hjulet? Kan det tänkas uppstå andra problem? Fälgen är 19-622 så den borde väl klara av däcken? Nu sitter det 37-622 på.
Tacksam för svar,
//Daniel
Jag kan inte svara på hur de olika däcken passar på dina fälgar, men tycker inte att du ska stirra dig blind på däckbreddden. Rullmotståndet blir inte så värst mycket mindre av några millimeter smalare däck, men lite högre lufttryck gör underverk! Lägg pengarna på en bra fotpump, det revolutionerade min cykling i alla fall.
Tumbleweed; sa:Jag kan inte svara på hur de olika däcken passar på dina fälgar, men tycker inte att du ska stirra dig blind på däckbreddden. Rullmotståndet blir inte så värst mycket mindre av några millimeter smalare däck, men lite högre lufttryck gör underverk! Lägg pengarna på en bra fotpump, det revolutionerade min cykling i alla fall.
Tack för snabbt svar!
Är redan rätt hårt pumpat, men man kanske kan få i lite till iofs.. hur många bars kan man ha innan däcken och slangarna börjar må dåligt? Just nu kör jag bara på att så länge jag orkar pumpa så går det i mer..
Är mer mindre mönster än smalare jag är ute efter, men de brukar ju komma hand i hand, så..
De flesta tillverkare skriver rekomenderat maxtryck på sidan av däcket. Metoden att pumpa så hårt det går känns vansklig då du bara närmar dig brottgränsen utan att få några motsvarande fördelar i utbyte. Min nya pump har tryckmätare vilket tar bort gissningsmomentet ur pumpandet. Väl värt pengarna!
OK, mönstret har ju faktiskt en inverkan på motståndet även om jag inte tror att jag skulle känna mycket skillnad på olika slicksmönster.
Ett av mina motiv bakom att köra på smala slicks är att jag cyklar mycket i stadsmiljö och ofta måste accelerera upp cykeln i hastighet efter en inbromsning. Då vill jag ha så liten roterande massa som möjligt i hjulet för att få så lågt tröghetsmoment som möjligt. Under ett långlopp i relativt konstant hastighet faller väl detta argument ganska platt...
OK, mönstret har ju faktiskt en inverkan på motståndet även om jag inte tror att jag skulle känna mycket skillnad på olika slicksmönster.
Ett av mina motiv bakom att köra på smala slicks är att jag cyklar mycket i stadsmiljö och ofta måste accelerera upp cykeln i hastighet efter en inbromsning. Då vill jag ha så liten roterande massa som möjligt i hjulet för att få så lågt tröghetsmoment som möjligt. Under ett långlopp i relativt konstant hastighet faller väl detta argument ganska platt...
Ah, se därTumbleweed; sa:De flesta tillverkare skriver rekomenderat maxtryck på sidan av däcket.
Ja, har tänkt införskaffa en sån pump men inte haft vägarna förbi en cykelaffär på ett tag, får väl bli om/när jag skaffar nya däck om inte annat..Metoden att pumpa så hårt det går känns vansklig då du bara närmar dig brottgränsen utan att få några motsvarande fördelar i utbyte. Min nya pump har tryckmätare vilket tar bort gissningsmomentet ur pumpandet. Väl värt pengarna!
Mjo, det förstås. Fast cykeln går iofs ~8 mil/vecka i pendling genom göteborg också så det vore inte så dumt ur den aspekten heller..Ett av mina motiv bakom att köra på smala slicks är att jag cyklar mycket i stadsmiljö och ofta måste accelerera upp cykeln i hastighet efter en inbromsning. Då vill jag ha så liten roterande massa som möjligt i hjulet för att få så lågt tröghetsmoment som möjligt. Under ett långlopp i relativt konstant hastighet faller väl detta argument ganska platt...
Billig övernattning
Man kan sova i gymnastiksal för en ganska liten slant.
Om du har en bil där du kan plocka bort eller fälla säten så att du kan sträcka ut dig ordentligt så är det ett godkänt alternativ tycker jag, har provat det själv några gånger. Bajamajor och sånt står kvar till söndag morgon.
P.S. Apropå rubriken på den här tråden: VÄTTERNRUNDAN ÄR INGEN TÄVLING!
[Ändrat av GunnarH 2006-04-03 kl 18:47]
Berglind; sa:det där med boende och dylikt, kan man skära ner dom kostnaderna genom att bo i bilen? Eller är det för tufft både psykiskt och fysiskt?
Man kan sova i gymnastiksal för en ganska liten slant.
Om du har en bil där du kan plocka bort eller fälla säten så att du kan sträcka ut dig ordentligt så är det ett godkänt alternativ tycker jag, har provat det själv några gånger. Bajamajor och sånt står kvar till söndag morgon.
P.S. Apropå rubriken på den här tråden: VÄTTERNRUNDAN ÄR INGEN TÄVLING!
[Ändrat av GunnarH 2006-04-03 kl 18:47]
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg