Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Vätskeintagning på hög höjd
- Trådstartare nsidirop
- Start datum
Jag läste just - dvs har inte provat själv - att en del vintermultisportare som blåser tillbaka medvetet vänder camelbakpåsen uppochned i ryggsäcken, dvs m slangöppningen uppåt. Om man drar ett par gummisnoddar/motsv runt påsen så man får lite hjälp med "drickstrycket", så ska tydligen den kombon vara mer robust när man blåser tillbaka.
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag kör med nalgen flaskor(widemouth). Hade camelbak tidigare med tröttnade på att slangen frös hela tiden. Fördelan med nalgen flaskor är att när man smält snö så kan man slänga ner flaskorna i sovsäcken och få lite extra värme. När det gäller förvaringen så har jag mina flaskor i ryggan. Enkelt, man stannar och tar en 2 min paus, får i sig vätska och lite vila sen e det bara att köra igen.
Lite OT, men jag har lagt upp några filmklipp från Mt Blanc. Kolla in www.viktorjonsson.se Och ja, som alltid ser ett berg überjävligt ut på håll.
Lite OT, men jag har lagt upp några filmklipp från Mt Blanc. Kolla in www.viktorjonsson.se Och ja, som alltid ser ett berg überjävligt ut på håll.
Hej Viktor
Försöker att ladda ner filmerna men utan framgång, de kanske är för stora.
Uberjävligt är också att jag inte verkar hitta ngn lämplig kängmodell som inte misshandlar mina hälar
Prova att klicka på dem bara och streama, istället för spara ner dem först. Det funkar för mig. Storleken ska inte ha nån betydelse, mest att det tar lång tid.
Jag kör med nalgen flaskor(widemouth). Hade camelbak tidigare med tröttnade på att slangen frös hela tiden. Fördelan med nalgen flaskor är att när man smält snö så kan man slänga ner flaskorna i sovsäcken och få lite extra värme. När det gäller förvaringen så har jag mina flaskor i ryggan. Enkelt, man stannar och tar en 2 min paus, får i sig vätska och lite vila sen e det bara att köra igen.
Kanske är den enklaste lösningen trots allt inte så tokig. Kör också med nalgen flaska men med den smala öppningen.
Jag köpte en "adapter" till widemouth flaskorna så man kan dricka som vanligt utan en massa spill. Det är lite lättare att fylla widemouth flaskorna när man smält snö. Sen kan man ju använda widemouth flaskorna till helt andra ändamål =) kan ju bli lite jobbigt att "hänga" in snorren i en smal öppning. Om flaskan används för detta ändamål så glöm inte att märka upp den ordentligt!! =)Kanske är den enklaste lösningen trots allt inte så tokig. Kör också med nalgen flaska men med den smala öppningen.
länk till easy sipper: http://www.getout.se/itemstor.asp?bildfil=LM1285NA.jpg
jag gjør som mats och joel. nalgene flasker med termo førdral. en flaske med orginalt førdral och en med OR førdral.
fyller på med snø effterhand før att få mer vætska. vid varmt væder hænger den utanpå sæcken utan førdral før att få en "drivhus effekt" på flaskan som smællter snø. har oxå msr dromedarsystem på 3 liter nær tempen tilåter det. har inte termos.
robert
fyller på med snø effterhand før att få mer vætska. vid varmt væder hænger den utanpå sæcken utan førdral før att få en "drivhus effekt" på flaskan som smællter snø. har oxå msr dromedarsystem på 3 liter nær tempen tilåter det. har inte termos.
robert
Liknande trådar
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg