Väska till t.ex. BAMM

Midjebälte

Själv föredrar jag ett lite bredare midjebälte, typ det som sitter på Litepacen, vid löpning. Har i och för sig inte testat Black Diamond, men annan ryggsäck med likadant midjebälte - och den satt inte bra vid löpning.

jo lundhags säckar verkar bra, men de verkar inte ha någon i rätt storlek för mig... Jag anser 24 för lite och 45 för mycket. Men såg annars mkt fina ut;)

24l för lite...

Tycker du 24l för lite för att springa BAMM - låter konstigt i mina öron? :) Vad tänkte du ha med dig som tar så mycket plats? Om du har tänkt dig att kunna springa på fjället så ska du nog inte gå så mycket över 25l (och 5-7kg).
/Vis av erfarenhet

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
24L räcker om du har hyfsat liten och lätt utrustning, vilket jag räknar med om du tänkt springa BAMM.

Litepac27 är en bra säck, jag har samma åsikter som Krister, ovan. OMM (fd KIMM) har ett par fina säckar också som kan vara värda att titta på (typ samma modell som Litepac...)

http://www.litepac.com/shopping.php?gid=6 har OMM-säckar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips