Tips på ryggsäck 45-55l

Hej
Jag har tänkt köpa en 45-55l ryggsäck och behöver lite tips. Ryggsäcken ska vara allsidig och vara av bra kvalité. Ryggsäcken kommer främst användas vid längre toppturer och toppbestigningar men även kunna användas vid resor. Ryggsäcken ska ha bra bärsystem för snowboard, skidor och isyxa. Den ska gärna ha många fack och lätt att spänna på saker på utsidan. Max pris ca 2500kr.

Jag har tittat på:
Osprey Exposure 50L
http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=OSPREYEXPOSURE50
Och
Black Diamond Predator 55L
http://www.addnature.com/product.asp?dept_id=0&pf_id=BDPREDATOR_F07

Någon som har dess och kan säga något om dem eller har någon annan ryggsäck att rekommendera.
MVH Tobias

Jag köpte för några månader sedan en 50liters Klättermusen Gungner.
Den är verkligen inte den billigaste säcken som går att hitta och inte heller den lättaste. Under mitt letande så var det inte det som jag prioriterade högst. Jag ville ha en ryggsäck som var robust, hade ett bra bärsystem och som var flexibel.
Nu såhär i efterhand så känner jag att jag valde helt rätt.
Visst jag är lite fattigare och har en till grej liggandes hemma. Men det possitiva: Jag har en pryl som håller, en som man kan packa riktigt tungt i (varför man nu skulle vilja det) och inte minst en pryl som jag är nöjd med.

Till Gungner finns men massa tillbehör som kan kan köpatill som tex. snowboardbärsystem.

Lycka till i valet!

/Emanuel

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Hej,
Har tittat lite på Klättermusen Gungner men tycker den e lite för dyr för det man får.
En tung ganska oestetisk ryggsäck utan fack och remmar.
Tror den inte är något för mig...
Någon annan som har något tips eller erfarenheter av ovan nämnda ryggsäckar.

Tobias

Sabre 45 verkar bra. Mångsidig. Med två sidofickor á 12,5 liter får man ju en 70-literssäck som ser stabil, tålig och trevlig ut, för runt 2 kg inklusive sidofickor när det kapats lite. Bra tips. Undrar hur avbärarbältet är om man lastar i 25 kg? Tips på var man kan kolla på säcken?

Raskesven

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips