Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Din produkt är inte ordentligt marknadsförd som du frågar efter....troligtvis inte efterfrågad heller.
Din kravspecifikation tyder på ett specifikt plagg som du känner till, berätta mer om "ditt " plagg....
Marknadsundersökning i all ära, kom igen !
njae... har tittat runt mycket. men RAB har en vid namn Photon Hoodie som väger 490g och det är väl det bästa jag hittat.
Men det känns som jag missat minst 10 märken därav min förfrågning. Är inte intresserad av nått annat än det jag skrev utan endast det bästa är gott nog. Det borde finnas fler märken som uppfyller kraven eftersom vikten oftast beror på hur tjockt fodrad den är. Ett typ exempel är Haglöfs BARRIER HOOD men den väger onödigt mycket eftersom den är onödigt tjockt foder. Vikt på den är 610g.
För några år sedan hade jag sagt Tierra Isotech Hood... men den tillverkas inte längre.
Tror det blir svårt att hitta någon dylik jacka under 500g, nuförtiden verkar de flesta ligga i intervallet 700-1000g. Haglöfs Barrier, Lundhags Featherlight, till och med GoLites hood väger mer än 500g.
PhotonHoody är riktigt trevlig, dock satt den dåligt på mig, upplevde den som trång över bröstet och halsen (jag är gorillaformad), men annars väldigt lätt och smidig.
Att säga farväl till ett landskap
Ibland slår det mig när jag betraktar ett fotografi: det är som att titta in i en spegel. Man söker inte bara ...
2 kommentarer
I början av sommaren 2024 så satt jag och funderade för mig själv att det vore kul med att få göra en vandring under sommaren eller hösten. Jag hade ...
1 kommentar
Det börjar alltid med en karta. Eller i det här fallet en tumme som scrollar förbi ett foto på Instagram av ett turkosblått vatten omgett av klippor ...
2 kommentarer
Jag gjorde min första vintertur på 10 år genom Sareks södra gränstrakter mellan den 27:e mars och 5:e april. Den var tänkt att gå genom Änok, ...
5 kommentarer
Kan du verkligen se en elftedel av Sverige från Kebnekaise? Det låter imponerande – men är det sant? Jag testade påståendet, från svenska fjäll till ...