Värmejacka

Jag är ute efter en Värmejacka som överdragsplagg.
Detta vill jag ha:
Syntet (ej dun)
Hellång dragkedja
Huva
Lätt vikt, gärna under 500gram

Har ni tips på lämpliga plagg.....

// Skantz
 
Din produkt är inte ordentligt marknadsförd som du frågar efter....troligtvis inte efterfrågad heller.
Din kravspecifikation tyder på ett specifikt plagg som du känner till, berätta mer om "ditt " plagg....
Marknadsundersökning i all ära, kom igen !
 
Senast ändrad:
svar till peter

njae... har tittat runt mycket. men RAB har en vid namn Photon Hoodie som väger 490g och det är väl det bästa jag hittat.
Men det känns som jag missat minst 10 märken därav min förfrågning. Är inte intresserad av nått annat än det jag skrev utan endast det bästa är gott nog. Det borde finnas fler märken som uppfyller kraven eftersom vikten oftast beror på hur tjockt fodrad den är. Ett typ exempel är Haglöfs BARRIER HOOD men den väger onödigt mycket eftersom den är onödigt tjockt foder. Vikt på den är 610g.

kom med tips
 
För några år sedan hade jag sagt Tierra Isotech Hood... men den tillverkas inte längre.

Tror det blir svårt att hitta någon dylik jacka under 500g, nuförtiden verkar de flesta ligga i intervallet 700-1000g. Haglöfs Barrier, Lundhags Featherlight, till och med GoLites hood väger mer än 500g.
 
Spana in montbell och bozeman mountain works, båda har riktigt lätta syntetfoderjackor som uppfyller dina krav. Finns tyvär ej i europa..
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.